1

Onderwerp: cakepops vullen?

Ik heb cakepops gebakken in mijn cakepopmaker. Heerlijk. Maar tegen de droge cake en voor de variatie leek het me lekker de cakeballetjes te vullen met misschien jam of dulce de leche....
Wat denken jullie, is dit wel een goed idee? En zou ik dat er gewoon in kunnen spuiten door er een spuittip/mond in te duwen?
:think:  :think:  :think:

2

Re: cakepops vullen?

Ik heb het wel eens geprobeerd, alleen mij is het niet zo goed bevallen. Ik had een heel spits en fijn spuitmondje gebruikt en fruitpasta gebruikt omdat daar geen stukjes in zitten. Ik ben redelijk creatief en laat me niet heel snel uit het veld slaan, maar dit werd echt een vieze kliederboel. De balletjes zijn te luchtig/bros/fragiel om er iets in te spuiten.
Wellicht kun je het nog proberen met chocopasta, dat heb ik niet meer geprobeerd. Ben wel benieuwd of dat beter gaat!
Succes
Wendy

3

Wel bedankt voor je reactie Wendy, ik raak enigzins ontmoedigd :s
Ik zal het eens gaan uitproberen.
Misschien heeft iemand anders nog de gouden tip????

Kun je niet net zoals met muffins of cupcakes en n stukje chocolade indrukken? Dan er weer klein beetje beslag op. Vraag me wel af of de ruimte daarvoor niet te klein is.
Heb zelf ook n babycakes app. maar heb mn cakepops nog nooit gevuld. Klinkt wel lekker   :Y
Ik ga dus even meelezen..

5

idd zoals Vanessa hierboven schrijft. In het midden een beetje jam meebakken

6

jam meebakken dus, het wordt natuurlijk ook maar heel even gebakken in dat apparaat, het is het proberen waard.
Bedankt, ik zal laten weten of het werkt.

7

Hallo!
Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat het lukt met het bericht  :o
Ik heb een paar keer cakepops gemaakt zonder een speciaal apparaat. Je moet daarvoor een 'gewone' cake bakken en die vervolgens helemaal verkruimelen. Hier kun je dan bijv. botercrème door heen roeren, tot dat er een egaal mengsel ontstaat. Dan balletjes draaien en in de koelkast op laten stijven. Vervolgens werkt 't het zelfde als met een apparaat (stokje erin en door de chocola enz). Misschien een beetje zonde van de apparaat, maar op deze manier kun je ontzettend afwisselen met cake-smaken en 'vullingen' die je er doorheen roert. Superlekker!

8

Van de week heb ik een kers in het beslag in het apparaat geduwd en toen de deksel gesloten. Dat werkte prima en was ook heel lekker!

@Lin1979: Die balletjes zijn hier ook welbekend hoor, maar die je in het apparaat maakt zijn toch weer een andere (snelle!) variant!

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

9

Je kunt ook door de cakepops smaakstoffen van bijvoorbeeld LorAnn mengen, zo kan je vréselijk veel smaken op een (heel) makkelijke manier door je (cake)beslag mengen.......... Je hebt echt maar een héél klein beetje nodig!

Ik heb die machine ook en ga écht niet zelf zitten draaien: wat een kliederboel was dat vorig weekend hier op de cakepop-fröbel. Doe mij maar beslag met een smaakje in de cakepop machine....  :D

10

Ik heb in 1e instantie ook zelf balletjes zitten draaien. Ik vond dat ook een enorme kliederbende. Ik ben zo blij met mijn apparaat.  Ben blij met jullie ideeen hier, bedankt daarvoor. Ik heb dit weekend wat dingen om uit te proberen...

11

Ik ben altijd bang dat wanneer je hem vult, dit nadelig is voor de stevigheid, waardoor je stokje niet blijft zitten tijdens het dippen in de chocolade.

12

Nou ik heb geprobeerd....
kruidcake met dulce de leche gebakken. Conclusie geen succes. :nooo
De caramel verbrand als het ware, je vind het nagenoeg niet terug.
Later dulce de leche in een spuitzak gedaan, het spuitmondje in de cakeballetjes geduwd en ietwat ingespoten. Dit was wel een succes :Y

Ik ga nog even verder experimenteren met gewone cake en misschien met jam...

Ik laat het jullie weten.

@Tillytaart
even benieuwd of je nog verdere experimenten hebt gedaan en hoe die zijn bevallen

14

Ik ga binnenkort ook experimenteren, dus ben benieuwd!

Groetjes,   Marleen

15

Nou dames, tot nu toe vind ik het inspuiten van dulce de leche het meest geslaagd.  :9
Misschien icing inspuiten voor de zoetekauwers....
Ik wil nog eens gaan proberen een kersje mee te bakken.
Als jullie nog experimenten hebben, graag delen....

het weekend een dagje gespeeld met het apparaat. Cakebolletjes ingespoten met jam (via een wilton spuitfles gaat dat prima) en ook krentenballetjes gemaakt en die daarna ingespoten met aardbeienjam.

Krentenballetjes waren echt een succes, heel schattig ook

https://lh3.googleusercontent.com/-GYSzu22diLQ/T3cNhDyTtQI/AAAAAAAANDo/aZ7jFnvaZps/s400/IMG068.jpg

naar recept van http://kokenvoormijndochter.nl/2011/03/ … tenbollen/

17

Ben benieuwd...ik heb ook cakepops gemaakt, maar dan zelf gedraaid zonder apparaat dus. Had het met BC gedaan, maar vond ze dan vrij 'zwaar' als je erin bijt.

Heb het liever wat luchtiger, meer 'cake-ig' dus. Maar twijfel of dat wel gaat als je ze zelf draait (omdat het wel moet plakken) of dat je dan beter met zo'n apparaat of zo'n cake-pops bakvorm (als op tellsell of tommy teleshopping).

Wat denken jullie?

18

Ik heb de tommy-vorm, omdat ik anders weer een apparaat ergens op de plank moest zetten en ik deze bakplaat veel makkelijker kan wegbergen. En er kunnen 18 pops tegelijk uit en die kon ik precies vullen met een halve portie cakemix. Ik heb ananaspassie-cakemix gebruikt en frambozen/choco-cakemix (gekocht bij Spullen voor je taart). En dan van allebei dus een half recept en ieder 1 tray pops. Deze waren echt super lekker. Heerlijk luchtig en toch smaakvol (wij vonden de ananaspassie het lekkerst, die andere was wat minder uitgesproken van smaak) en zeker lang niet zo machtig als de zelf gedraaide pops.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

19

SweetTooth,  Hoe krijg jij de pops er goed uit?.  Heb beide kanten ingesmeerd met boter en ook een keer met olie maar ik krijg ze er niet goed uit.  Ik heb nu dus 2x 36 halve stukken.

20

Waar bak je in? De bakplaat van Tommy teleshopping?
Die heb ik ingespoten aan de binnenkant en aan de boven-buitenkant (zodat het overstromemde deel niet plakt) met bakspray. Daarna gevuld tot net onder de rand van de "onderkanten" en dan bakken met de deksel erop.
Dan na het bakken eerst de overloopsels eraf halen en dan de deksel eraf. En dan vallen ze bij mij zo uit de pan....

21

Overigens zie ik mogelijkheden voor de halve bollen: Lekkere creme ertussen en zo serveren (soort whoopies/clubcakes) in een cupcakepapiertje.

22

Nou ik kan je vertellen dat die halve bollen hier net zo hard gegeten worden als hele  :)
Maar mijn 3e keer heb ik de vorm in gesmeerd met boter en daarna wat meel erover heen en toen kwamen ze er wel uit.
Ga inderdaad maar eens opzoek naar bakspray want dat is denk ik toch makkelijker.
Dank je wel in iedergeval.

23

ik heb van het weekend ( met de tommy variant, top ding trouwens) brownie pops gemaakt.....erg lekker.....met een mix van oetker ofzo uit de supermarkt...zijn goed gelukt!!!
maartje