Onderwerp: help - zullen mijn varkens smelten of niet??

ik wil morgen een pigs in the mud taart maken, maar als ik mijn varkens van marsepein of suikerpasta in de ganache of chocomousse leg (waar toch melk in zit) zullen ze dan wel of niet smelten?? :think:  :think:

bedankt alvast voor de feedback!

2

Re: help - zullen mijn varkens smelten of niet??

als je nou botercreme 1:1maak ten hierdoor cacao poeder doet?

dat heb ik bij onderstaande taart gedaan om aarde te maken....

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=192078

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

ooh, die is echt leuk!
boterroom zou inderdaad veel makkelijker zijn, maar het is voor mijn vriend zijn verjaardag en hij lust geen boterroom...  :s
toch bedankt voor je suggestie!

4 Laatst bewerkt door jo-oosie (12-05-2012 00:00)

Sugarpie Honeybun schreef:

ooh, die is echt leuk!
boterroom zou inderdaad veel makkelijker zijn, maar het is voor mijn vriend zijn verjaardag en hij lust geen boterroom...  :s
toch bedankt voor je suggestie!

dan heeft hij deze nog nooit geproeft, whahaha.....
Ik heb in mijn directe omgeving ook mensen die een hap 'boter' niet lekker vinden, maar deze niet echt herkennen als dat er veel boter inzit...  O-)  O-)

misschien is het dan een suggestie om van die Bastogne-achtige koeken te verkruimelen en daarvan een flinke laag in je modderbad te strooien???

tanx by the way....   ;)

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

5

meringue botercreme wil ook erg goed. Smaakt stukken lekkerder dan 1:1 botercreme

6

Ganache kun je ook mee afsmeren, dus daar smelt je marsepein sowieso niet van (en is ook nog een errug lekker!).

super! mijn marsepeinen varkentjes zijn net klaar, dan begin ik nu aan de ganache  :)
bedankt Maartje!!