1 Laatst bewerkt door Carien (11-05-2012 11:14)

Onderwerp: taart op dummie, dummie bewaren, hoe schoon houden?

kan het niet vinden :nooo

dussss:

m'n nichtje wil een spectaculaire taart :think: , d'r moeder wil taart voor zo'n 13 personen, dus ik dacht dummies eronder, taart erop, kan ze de dummies een tijdje bewaren :Y
Ben alvast begonnen met deco op de dummies en nu.... ja hoor, ik doe m'n onderschrift weer eer aan :s  :grr:  :rolleyes:

Want makkelijker was taart onder, dummie erop, makkelijk eraf  te halen en dan dummie bewaren :Y

Hoe krijg ik de taart bovenop de dummie en laat de dummie dan heel blijven (als je snapt wat ik bedoel :s ).
Ik heb bovenop dummie een laag fondant gedaan om alvast uit te harden. Daarop komt dan karton met taart... hoe maak ik dat vast zonder te schuiven, zonder fondant te beschadigen? :think:

Of moet ik 'gewoon' maar opnieuw beginnen en taart toch onder doen? :s

Ik leer het ook nooit.... :/

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: taart op dummie, dummie bewaren, hoe schoon houden?

Een ondertaart wordt altijd minder versierd dan een boventaart, omdat daar natuurlijk weer een taartje op komt. Lijkt me dan een minder mooie taart om te bewaren dus ik zou adviseren om te wisselen en voor de boventaart een dummie te nemen.

3

tsja, bij mijn idee wordt mn de ondertaart (dummie) versierd en de boventaart (echte) is veel simpeler... ben druk aan het denken hoe het om te kunnen zetten...
Probleem is dat ik voor de echte taart niet zoveel tijd heb en nu voor de dummies wel :think:
Misschien maar fondant meenemen en er evt een nieuwe bovenlaag opleggen :think:  :s  (ze wonen een dikke 1,5u hiervandaan, dus moet dat dan wel daar doen)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Ik heb laatst ook zo iets gedaan.. Toen heb ik het vetvrije karton tussen de dummie en de echte taart ingepakt in folie (vershoud folie van de Hocras) en waar hij op de dummie komt het fondant iets natgemaakt, dan blijft het behoorlijk goed plakken, maar als het opdroogt zodra de boventaart er af is zie je er weinig meer van.

Andere optie:
Cocktail prikkertjes in de dummie steken en daar de echte taart opzetten.. (ook even gaatjes in je karton prikken dan). Kleine gaatjes op de dummie kan je dan na het verwijderen van de echte taart maskeren met decoratie.