1

Onderwerp: stapeltaart

hallo allemaal

ik ga voor mijn kleindochter haar 3e verjaardag een stapeltaart maken. Nu heb ik de 2 lagen al afgelopen zondag gemaakt, bekleed en ingevroren, vanmorgen uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet. Nu is mijn vraag kan ik de taart al in elkaar zetten als de lagen nog bevroren zijn (misschien handiger met stapelen) of kan ik beter wachten totdat ze alle 2 ontdooit zijn?

groetjes carina

2

Re: stapeltaart

weet niemand wat ik het beste kan doen?  :/

3

nee sorry kan je niet helpen  :nooo

4

ik weet 't niet (vries nooit in), maar lijkt me dat je ze rustig bevroren kunt stapelen hoor, zou niet weten waarom niet eigenlijk :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik zou ze pas stapelen na het ontdooien, en wanneer de taart opgedroogd is. Ben anders bang dat je een smeltende taart krijgt (onder de 2de laag)

Oh ja, degene die hier wel ervaring mee hebben zijn misschien niet online  ;) (werken, boodschappen of zo...)

6

Ik heb dat ook nog nooit gedaan maar, heb je er wel al douwels in gestoken voor dat de taart in de vriezer ging? Het lijkt me lastig om deze in een bevroren taart te doen.

7

Als je dowels in de onderste laag kunt drukken als ie nog bevroren is, moet het denk ik gewoon bevroren kunnen (of heb je die er al in zitten?). Ik zou wel wachten met het afwerken van de overgang tussen de twee taarten tot ze ontdooid en uitgezweten zijn - dit ivm evt afgeven/plakken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

ik had de douwels er al inzitten, heb het erop gewaagd en de taart gestapeld dus hopen dat ie mooi blijft.....

gr. carina

9

ik heb een plaatje van K3 op ouwel laten drukken die kan ik er het beste morgenochtend opdoen? De taart is namelijk voor morgen

gr. carina