1

Onderwerp: Eerste taart in opdracht

Nog maar heel kort bezig vroeg een kennis mij een taart te maken voor de 2e verjaardag van haar dochter. Ik heb samen met mijn huisgenootjes mijn best gedaan!
Nu de taart af is wordt het nog een kwestie van prijs bepalen.. pfff
Iemand enig idee? Hij is 25cm breed...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/427869_412880525398638_100000300830394_1342159_847896289_n.jpg

Re: Eerste taart in opdracht

ik vraag altijd een prijs per persoon..
afhankelijk van vulling...

maar hij ziet er leuk uit hoor!! :)

3

Even uitrekenen wat je kwijt was aan materiaal en dan een klein beetje erbovenop voor je hobbypotje.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Leuk gedaan!  :thumb:

Maar is het niet handiger om eerst een prijs te bepalen? Wat doe je nu als je kennis de taart te duur vindt?  :think:

5

De kosten van de taart waren uiteindelijk 17,85. Aangezien ik de kosten van mijn apparatuur ook een beetje wil terug verdienen met dit soort klussen heb ik die bedragen voor 5 gedeeld en dit hierbij opgeteld. Nu kom ik op een bedrag van 28 euro uit.
Aangezien ik dit erg duur vond klinken heb ik er 25 euro van gemaakt.
De prijs is goedgekeurd! Dus dat is erg fijn.

Anders had ik nog hongerige huisgenootjes die hem graag op wilden eten... ;)

Goede tip van prijs vooraf te bereken. Maar wat nu als je duurder uit komt? Gewoon pech gehad?

6

Ik ben ook net begonnen met taarten, en heb al twee bestellingen. Ik vraag 15,00 voor een standaard maat.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

7

Er zijn mooie tabellen op deze site (menu links) waar je een beetje kunt zien wat je nodig hebt voor een taart.
Zo kun je vantevoren uitrekenen wat je kwijt bent.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

8

ik vraag 1.80 per persoon en inmiddels paar bruidstaarten gemakkte en verjaardags taarten ,dus eerst zeggen wat kost bij je.spulen voor taart zijn ook niet goedkoop

9

inge-b schreef:

De kosten van de taart waren uiteindelijk 17,85. Aangezien ik de kosten van mijn apparatuur ook een beetje wil terug verdienen met dit soort klussen heb ik die bedragen voor 5 gedeeld en dit hierbij opgeteld. Nu kom ik op een bedrag van 28 euro uit.
Aangezien ik dit erg duur vond klinken heb ik er 25 euro van gemaakt.
De prijs is goedgekeurd! Dus dat is erg fijn.

Anders had ik nog hongerige huisgenootjes die hem graag op wilden eten... ;)

Goede tip van prijs vooraf te bereken. Maar wat nu als je duurder uit komt? Gewoon pech gehad?

Als je duurder uitkomt heb je een verkeerde berekening gemaakt en is het verlies voor jezelf. Al doende leer je...

10

Goede! Ik zal hier volgende keer mee gaan werken. Erg handig.
Voor nu is het gelukkig goed gekomen. Hup naar de volgende taart..

11

Ik heb zelf een tabelletje gemaakt(sorry Dat soort dingen doe ik liever zelf) en ik rond af naar boven. De eerste is voor een goede vriendin van m'n zus, moet volgende week af en dat is een 28 cm, echt alleen de ingrediënten gerekend, 16 euro. Achteraf wat dingen vergeten. Dus nu voor 30 personen 2 taarten van 25cm reken ik 30 euro voor. Vond ze erg goedkoop, maar ik vind dat ik eerst veel meer moet oefenen voor ik m'n prijs wat omhoog doe. Ik begin immers net en moet veel oefenen. En dat kan ik alleen als mensen zo lief zijn om te vragen of ik een taart wil maken. Ik oefen ook kleine taartjes, maar scheelt me een hoop geld dat het gevraagd wordt.

12

Die mening deel ik met je! Als ik de andere taarten zie, merk ik dat ik nog heel veel moet leren!

13

de kostprijs van een taart is rond de € 1,10 per persoon. Tuurlijk ligt het wel aan de vulling en aan hoe hoog de taart is en waar je mee afsmeert ed, maar over het algemeen gaat het wel op  (klopte bij jou :D ). Dus dat kun je aanhouden als snelle berekening. Wat je erbovenop zet, dat is je eigen invulling natuurlijk ;)

Maarruh... hartstikke leuke taart :thumb:  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl