1

Onderwerp: hoeveel vulling??

Hallo allemaal,
Ik ben bezig om een taart te maken voor zaterdag.Nu wilde ik een keer een (voor mijn) nieuwe vulling in de taart doen,maar ik weet niet hoeveel ik van die vulling moet maken.
Het gaat om een ronde taart van 24 cm doorsnede.En ik wil de Zwitserse room gaan maken.Bij de recepten heb ik al gekeken,daar staat wel hoe ik het moet maken,maar niet de hoeveelheid.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen?

Alvast bedankt,groetjes kim

Re: hoeveel vulling??

Hoeveel lagen wil je maken?

3

Hai,ik wil 2 lagen met vulling maken,maar wel 2 verschillende vullingen.1 laag met de zwitserse room en de andere laag met een andere vulling

4

Ik denk dat 1 portie wel ruim voldoende is, de rest kun je gewoon invriezen :Y

Voor een taart van 26 cm doorsnee ga ik meestal uit van 200 ml slagroom + de toevoegingen, afhankelijk van het recept. Je moet hiermee een ruime laag kunnen vullen. (En anders kan je van de rest altijd nog een puddingbroodje maken ;)

6

bedankt allemaal,
nu is het alleen zo,ik ben nog maar pas begonnen met deze (zeer verslavende en lekkere) hobby,dus weet nog niet zo goed van alle recepten hoe en wat.

Hermelijntje,je schrijft 200 ml slagroom + de toevoegingen.Mijn,misschien een beetje stomme,vraag :o  wat en hoeveel toevoegingen??

groetjes kim

Ik ben ook nog maar een beginner hoor! Veel mousse of bavarois recepten worden gemaakt met slagroom. Bij zurige fruitsoorten is wat meer suiker nodig, bij heel sappige soorten wat meer gelatine. Daarom ga ik uit van de hoeveelheid slagroom in het recept. Verder probeer ik soms ook gewoon wat. Zijn man en kinders wel blij mee! Alweer taart? Ja, moest effe wat oefenen. :)

8

zie de recept van zwitsere room: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/5 … erse+room/

misschien 150gr zwitserse room is genoeg voor 1 laag taart en de rest kan je hem in vriezer doen. Gewoon proberen dus.