1

Onderwerp: Tule?

Voor mijn nichtje mag ik de bruidstaart met topper maken. Nu stuurde ze me van de week een foto van haar jurk......waar ik van verschoot. Ze heeft zeg maar een rok die op de knie stopt en eronder zit een soort tule. Nu heb ik dus echt geeeeeeen idee hoe ik die tule van fondant kan maken. Iemand enig idee???? Als het echt niet duidelijk is, wil ik wel een foto sturen/posten.

2

Re: Tule?

Pfff dat lijkt me echt onmogelijk. Ik zou zelf echte tule gebruiken voor de topper. Waarschijnlijk gaan ze die toch bewaren.

Bedankt voor je antwoordt! Ik zal dat als laatste optie houden, wil het liefste alles eetbaar hebben........

Iemand anders nog ideeen?!

4

misschien met fmm garret frill, uitsteken en randjes dan frillen gaan dan opkrullen

5

Oei, succes!  :D

Je zou na het bekleden een heel dun laagje fondant kunnen uitrollen en daar een stukje echt tule op kunnen leggen (eerst heel dun poedersuiker of maïzena op het fondant). Dan met de roller eroverheen rollen en het tule verwijderen. Dan heb je in ieder geval vast de structuur van de tule te pakken.

Daarna? Tja. Geen idee. Moet het recht hangen of is het echt een dikke laag geplooid tule? In geval van het laatste wens ik je nogmaals heel veel succes...  :s

6

misschien zelf een mal maken (zie je op dit moment veel met brei/haakstructuur) van tule... Krijg je een hele fijne structuur...fondant dun uitrollen...

7

Is sugarveil een optie?
Zie bijv. zo iets: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=188366
Is alleen ontzettend breekbaar!

Dat is toch een TAART waard!

je kunt het ook proberen met sugarveil....
Dat kun je in een mal leggen  van kant of tulle (tulle is wel dun hoor)
dat blijft flexibel is eetbaar en zit er heel mooi uit .
Ik heb op mijn site een foto staan van kant (das wel geen tule maar toch ) wie weet heb je er wat aan
succes