1

Onderwerp: maat onderplaat

ik zie hier allemaal mooie zwangere buiktaarten. nou heb ik er zelf ook al wel eentje gemaakt maar dan een strakke buik zonder plooien. nou wil ik er eentje maken met wel plooien maar wat is dan de maat van het karton waar je de buik op legt en wat is de maat van de doos waar hij in moet ?

groetjes Patricia

2

Re: maat onderplaat

niemand :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  ik kan nu nog naar de winkel maar vanavond niet en morgen heb ik het nodig.

het ligt er denk ik aan hoe groot je hem zelf maakt

vaak doe je 2x 12 blanda voor de borsten en een 20 blanda voor de buik. Ik denk dat je al snel uitkomt op 40 cm.
En ik zou hem dan in de folie doen en niet in een doos.

Groetjes P@trici@

5

maar ik moet hem maken voor een ander dus hij moet vervoert worden.

6

Denk toch dat het folie wordt..
Grotere, hogere taarten pak ik altijd in in folie. Zet de gevulde en afgesmeerde taart op een leuk ingepakt mdf-plaatje en dan bekleed ik de taart pas. Zo zit je ook niet met het probleem dat er iets mis kan gaan met de bekleding wanneer je de taart overzet op een ander karton/plaat. Ik zou dus de onderplaat 39,5 cm zagen. Misschien heb je bij jou in de buurt een taartenwinkel die dozen hebben van 40x40? Bestellen lukt, denk ik, niet meer....

7

ik gebruik nooit een doos :nooo  gewoon op een onderplaat van mdf als hierboven en folie eromheen. Dan istie echt wel stofdicht hoor (en folie kan beter tegen regen O-)  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Voor de mensen die in folie inpakken: hoe voorkomen jullie dat de folie tegen de taart (en dus de decoraties) aankomt?
Want volgens mij krijg je bovenop zo'n samengepakte toef en dan al die uitstekende flapjes die alle kanten opgaan.

Ik pak alleen een meppertje in in folie en dat vind ik al een ramp.  :+

Hier dus gewoon alles (op een onderplaat) in een taartdoos. Ook wel zo fijn als men hem nog weer (na het aansnijden) in de koelkast wil bewaren.

~ Never waste a good crisis... ~