1

Onderwerp: Wat een ramp (cakepops)

Na 100den filmpjes en topics te hebben gelezen, heb ik me vandaag eraan gewaagd.

Baal er van want het ziet echt makkelijk uit, maar dat is het dus niet! Of doe ik iets fout?

- de chocolade (smeltchocolade van jumbo) werd niet echt dun (liep niet van lepel af). Magnetron gesmolten en toen ik dacht dat hij dun genoeg was au bain marie verwerkt.... maar toen werd hij vrijwel meteen dikker?
- ik verloor ettelijke balletjes in mijn chocolade

Ik had een paar met choco willen doen en een paar met candymelts (vd cook en co winkel, dus niet wilton) maar had er echt geen zin meer in.....

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

Re: Wat een ramp (cakepops)

is er water bij je chocola gekomen, dan wordt het meteen een onwerkbare bal.

verder moet je ze zo koud mogelijk verwerken, dat helpt (vind ik)

http://cupcakesenzo-howto.blogspot.com/ … epops.html misschien dat dit nog helpt?

I never met a calorie I didn't like....

3

Vanmorgen geprobeerd en ik vindt het maar een deegbal hoor.....
Iets doe ik fout......
Ga straks je link bekijken

4

hoi hoi,

ik maak regelmatig cakepops ik gebruik vaak candy melts van wilton  of smeltchocolade dan dr. oetker..

ik verloor in het begin ook elke keer mn balletjes in mn chocolade maar ik stop nu voortaan eerst klein stukje van mn stokje in de chocolade en daarna steek ik m in de cakepop.

5

Tegen het afvallen is het inderdaad handig om het stokje eerst in de melts te steken en dan in het cakeballetje, weer heel even op laten stven en ze vallen er niet meer af!

Chocola kan snel weer dik worden bij afkoelen, daartegen oan je het bakje au bain marie zetten. Zorg wel dat het wat niet in contact komt met de chocola...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

- ik had de lollies eerst in chocolade gestopt en daarna pas de cakepop in de chocolade. Had ze wel niet eerst terug in de ijskast gezet van te voren... kan een oorzaak zijn.....
-chocolade had ik au bain marie staan....

op zich zien ze er wel leuk uit
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNEMSBHJ-D.jpg
Maar de smaak is weer een heel ander verhaal.
Niet luchtig maar echt een plakkerige massa van binnen.....

je moet gewone chocola wel van het bain marie afhalen, anders is het te warm. je kan gerust 10 minuten iets voor jezelf doen :) en dan pas gaan dopen.

ik had laatst oreo cakepops gemaakt, maar dat vind ik ook maar een plakkerige bal :/

smaak hangt echt af van waar je het mee maakt

ik zou wel je cakepops in piepschuim zetten, en niet zo in de oase, want dat blijft een beetje aan je stokje zitten, en ziet er gewoon viezig uit :o

I never met a calorie I didn't like....

ik gebruik die smelt choco van jumbo ook wel eens.. om het wat dunner te maken doe ik er wat crisco bij ..

dan werkt het veel fijner

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

9

Zou je de Crisco ook door de chocomelts kunnen doen om het wat dunner te maken???

10

Vond nergrns piepschuim dus va daar de oase. Aluminiumfolie was op dus zoet er idd niet netjes uit