1

Onderwerp: AH smulkwark gebruiken als vulling?

Ik lees hier regelmatig dat er Mona toetje gebruikt wordt als vulling.
Dat heb ik niet in huis, heb nog wel AH smulkwark liggen.
Zou ik die kunnen gebruiken? Natuurlijk icm dijkje van botercreme....
Of moet ik het dikker maken met gelatine of klopfix?
Zo ja, welke hoeveelheden zou ik dan moeten gebruiken?

2

Re: AH smulkwark gebruiken als vulling?

Ik zou het dikker maken met gelatine. Anders wordt het een natte boel, denk ik. Kijk op de verpakking en gebruik iets minder, want kwark is dikker dan sap (waar je gelatine normaal gesproken voor gebruikt).

Tieneke

3

Ik zou het denk ik vermengen met opgeklopte slagroom, en eventueel 1 a 2 blaadjes gelatine. Dan krijg je een beetje het idee van kwarktaartvulling.

4

anja66 schreef:

Ik zou het denk ik vermengen met opgeklopte slagroom, en eventueel 1 a 2 blaadjes gelatine. Dan krijg je een beetje het idee van kwarktaartvulling.

Zou klopfix niet beter zijn ipv de gelatine? Ik heb laatst voor de vulling citroen kwarkyoghurt van danio gebruikt en heb hier ook opgeklopte slagroom en klopfix erin gedaan en het was heerlijk

5

LilT84 schreef:
anja66 schreef:

Zou klopfix niet beter zijn ipv de gelatine? Ik heb laatst voor de vulling citroen kwarkyoghurt van danio gebruikt en heb hier ook opgeklopte slagroom en klopfix erin gedaan en het was heerlijk

Ja, ik denk dat klopfix ook prima is.