Onderwerp: vraagje gelatine
Ik zag op cakecentral een recept met (natuurlijk in het engels) unflavorit gelatine. dit is volgens mij een poeder, maar waar ga ik dat halen???ik ken alleen de blaadjes..... iemand een idee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vraagje gelatine
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zag op cakecentral een recept met (natuurlijk in het engels) unflavorit gelatine. dit is volgens mij een poeder, maar waar ga ik dat halen???ik ken alleen de blaadjes..... iemand een idee?
Je kunt in plaats van poeder gewoon blaadjes gebruiken.
Even omrekenen en hetzelfde aantal grammen in blaadjes gebruiken.
Ha koekje, ik raakte ook meteen geinspireerd toen ik de how-to gisteren op cakecentral las. Als je tenminste de bubbels bedoelt. Maar vermoedt dat het niet op dezelfde manier lukt met gelatineblaadjes. Maar als je een gewoon recept bedoelt zijn de blaadjes prima. De blaadjes zijn gelijk aan 2 gram gelatine.
Maar de shop verkoopt het gewoon in poedervorm.
In Duitsland verkopen ze ook gelatine poeder. Daar koop ik het altijd. Werkt verder bijna hetzelfde als de blaadjes (alleen kun je poeder niet uitknijpen... )
@ppeltje helaas woon ik niet in Duitsland, @mieperdepiep Ja ik bedoel die bubbels!! dan kan niet met blaadjes, ik keek in de shop maar kon het niet vinden... het je een link?
bij de peperbol (albert cuyp en hebben ook een webshop) verkopen ook gelatine poeder!
het schijnt ook te kunnen met gelatineblaadje hoor, even weken en uitknijpen.
Anders hebben ze bij de meeste toko's ook wel gelatinepoeder
Als je het nergens kunt krijgen heb ik nog wel wat voor je.
heb inmiddels weer iets toegevoegd op mijn verlanglijstje
ik ga deze ook een keer proberen. lijkt me heel mooi en een leuk effect!!
is geleipoeder dan het zelfde? volgens mij hebben ze dat bij de c1000
Nee, geleisuiker is gemaakt van pectine, dat is niet hetzelfde en denk dus ook niet dat je het kan gebruiken.
zover ik weet zijn gelatineblaadjes hetzelfde als gelatinepoeder en hebben ze hetzelfde effect.
zover ik weet zijn gelatineblaadjes hetzelfde als gelatinepoeder en hebben ze hetzelfde effect.
Heb je ervaring met het maken van gelatine bubbels, of gelatine bloemen of vlinders van gelatineblaadjes?
xhafal schreef:zover ik weet zijn gelatineblaadjes hetzelfde als gelatinepoeder en hebben ze hetzelfde effect.
Heb je ervaring met het maken van gelatine bubbels, of gelatine bloemen of vlinders van gelatineblaadjes?
nee, dus daar weet ik niet of het hetzelfde gaat geven, alleen ervaring met gelatineblaadjes/poeder in gewone recepten en daar kan je ze dus met mekaar vervangen. ik bedoelde dus met "zelfde effect" dus in gewone recepten, niet in de bubbles of zo. Ik was niet duidelijk genoeg sorry.
Gelatine poeder van dr oetker kun je kopen bij de makro!
Per kilo zelfs.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vraagje gelatine