Onderwerp: [how to] maken blokje om cake pops in te steken
Ik kreeg van verschillende mensen de vraag hoe ik het blokje maakte waar ik de cake pops insteek. Ik zal het hier met enkele foto's toelichten.
1. Bij de bouwmarkt kun je blokjes MDF op maat laten zagen. Ik heb verschillende maten. In blokje van 10x10 passen 4 cakepops. In blokje van 10x15 passen er 6 en ga zo maar door.
2. Meet de punten uit waar de gaatjes moeten komen. Ik laat er
altijd 5 cm ruimte tussen zitten en aan de zijkanten 2,5 cm. Boor de gaatjes. ik weet de boor niet precies maar dit is afhankelijk van de dikte van de lolly stokjes. Even proberen dus. Het moet er makkelijk ingaan maar niet teveel speling tussen zitten.
3. Je kunt hem schilderen of decopatchen maar beplakken met plakplastic gaat het snelst. Knip het ongeveer op maat.
4. Haal een stukje van de achterkant los en leg het blokje erop. Ik zorg altijd dat het aan de onderkant begint.
5. Wikkel het blokje stukje voor stukje in het plakplastic en zorg dat er geen lucht tussen komt. Aan onderkant kun je het iets laten overlappen.
6. Laat onderkant boven liggen. Knip de 4 hoeken in tot het blokje.
7. Knip het grote stuk wat nu bovenligt af tot het blokje
8. Vouw de korte kanten naar binnen. Evt iets bijknippen als het te groot is. Draai vervolgens het blokje om en nu kun je de zijkant naar beneden vouwen. Laat hem aan de onderkant overlappen. Volg stap 6-8 ook voor de andere kant.
9. Zoek met een stateprikker nog even de gaatjes op en prik erdoorheen.
Succes!!
Je kunt ook een soort etageres maken. zie hieronder. Maten zijn 10x10, 20x20 en 30x30.