1

Onderwerp: even een paar vraagjes

Ik ga binnenkort mijn eerste stapeltaart maken en heb een paar vraagjes. Is een cakedrum of een cakeboard handiger? Ik heb cakedrums maar het lijkt of die iets te ver uitsteken, dus valt dit meer op. Is het handig om tussen de taarten wat botercreme te doen tegen het schuiven?
Er is genoeg kennis op dit forum om mij ee heel stuk op weg te helpen  :) . Bedankt alvast!

2

Re: even een paar vraagjes

Ik kan je helaas niet helpen, krijg vrijdag mijn eerste les in stapelen :Y

Ik heb je wel even gemeld, aangezien dit niet in het showtopic hoort voor stapeltaarten, maar in taartdecoratie algemeen, denk ik!

Mocht je twijfelen: alle bovenste topics (van Taartenparade t/m 18+) zijn showtopics. Hier kun je je gemaakte creaties (in de juiste categorie) showen.

Daaronder kun je eventueel je vragen stellen in de bijbehorende categorie. Twijfel je waar je vraag hoort? Het kan helpen om de sticky's te lezen, bovenaan een rubriek!

Groetjes,
Marieke

3

Oh ik zie het Thanks . Ik had niet ver genoeg gekeken.

4

Move to ~> Taartdecoratie Algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Stapelen kan het handigste met cake boards of taartkartons (wel zorgen dat beide zijden vetvrij zijn, dus evt. een kartonnetje tegen elkaar plakken).
Een dikke drum (van 1cm) zou ik alleen gebruiken als onderplaat, idd omdat de tussenruimte anders erg groot wordt.

Vergeet niet om de onderste taart(en) te verstevigen met dowels (hout/kunststof). Rietjes en lolly stokjes zijn over het algemeen niet stevig genoeg.
Sommige mensen gebruiken ook Kitkat om te stutten, maar dat vertrouw ik persoonlijk niet. ;)

~ Never waste a good crisis... ~