1

Onderwerp: Hoe lang van te voren invriezen en smelt het dan niet???

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag (van een panfluitleerling van mijn man) gekregen om voor zijn twee dochters die allebei zwanger zijn een mooie taart te maken voor de geboorte. Dus twee taarten. Ze zijn allebei in december of begin januari uitgeteld en aangezien ik zelf ook rond die periode zal bevallen, vroeg ik me af, hoelang van te voren kan ik dit maken en meegeven om in te vriezen en smelten figuurtjes van fondant dan niet? Bijvoorbeeld de baby, uit de FI Baby Mold???

Groetjes, Janine

Re: Hoe lang van te voren invriezen en smelt het dan niet???

Hoi,

De taarten kun je een paar maanden van te voren maken, meegeven en invriezen. De figuurtjes erop kun je het beste niet invriezen maar in een goede plastic afgesloten bak bewaren. Ik doe er dan nog altijd plastic folie overheen, zodat de figuurtjes zacht en eetbaar blijven. Als je wilt dat ze hard worden, laat je het plastic folie eraf.
Als de taarten uit de vriezer en koelkast komen, zijn ze nog vochtig en kun je heel gemakkelijk de decoraties erop vast maken (door het vocht plakt het goed en heb je geen eetbare lijm nodig). Daarna afhankelijk van de vulling de taarten in of buiten de koelkast bewaren voor gebruik.