1

Onderwerp: Mijn 1e taarten

Hallo,

Ik ben sinds kort met taarten maken begonnen, ik heb het geleerd via internet site's en youtube en vond het aardig lukken aldoor ! alleen zie ik hier wel hele mooie taarten hoor daar ken ik nog niet tegen op !! En ik kan altijd tips en ideeen gebruiken !

Mijn 1e taart die ik gemaakt heb:

PunBB bbcode test

Mijn 2e taart ( opkikkertje voor iemand ):
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

Mijn 3e taart:
PunBB bbcode test

Mijn 4e taart:
PunBB bbcode test

Mijn 5e taart:
PunBB bbcode test

Heb ook vraagje:
Als ik een stapeltaart maak dan heeft ie nog wel de neiging om te zakken wat erg jammer is heeft iemand tips? en mijn taarten willen nogal wel is smelten wat ook erg jammer is...

Nou dit waren ze ! Tips zijn altijd welkom !

Re: Mijn 1e taarten

tips voor stapel taart heb ik niet want die heb ik nog nooit gemaakt maar ik vind de taartjes super leuk

3

Zitten hele mooi tussen!!
Tegen smelten: afsmeren met 1:1 botercrème. Vocht laat fondant smelten, dus je kunt niet afsmeren met slagroom, iets met water erin, kortom, met vochtige smeersels.

Ook bij het vullen moet je opletten dat je natte vulling de fondant niet raakt.

Voor stapelen: heb je gestut?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

4

stapel taarten moet je idd stutten met dowels. dan zakken ze niet in! werkt super :)  succes en mooie taarten hoor!

5

Ja heb ik inderdaad gedaan maar alsnog zakt ie ietsjes in, of ontkom je daar niet aan?

En bedankt  :) !

6

Oo en ik gebruik Botercrèmemix en dat is niet geschikt voor het afsmeren zeker? Om af te smeren heb ik dan die 1:1 nodig zodat ie niet smelt toch ?

7

De BCM gaat bij veel mensen wel goed, maar ik gebruik m zelf niet om af te smeren. 1:1 is alleen boter/poedersuiker, geen vocht

Heb je tussen de 2 taarten ook nog kartonnetjes gebruikt?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

8

Ik deed het eerst ook met BCM en had ook last van het smelten. Niet heel erg, maar na een dag of 2-3 begint het toch een beetje plakkerig te worden allemaan. Nu voor de laatste 2 taarten 1:1 gebruikt en het probleem is helemaal opgelost!

Als stut heb ik kitkat gebruikt (wel eerst rechtgesneden) en daarna een kartonnetje ertussen. Werkte bij mij prima, maar je moet wel opletten dat je dowels (of kitkat) niet te kort is.

Vergeet ik bijna te zeggen dat ik het wel hele mooie taarten vind!

9

Oké ja heb wel kartonnetje gebruikt. Maar misschien is dat het wel dat ik ze misschien te kort heb gedaan..

10

Leuke taarten! Je starwars vind ik het mooiste  :)

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

11

Heel leuke taarten, Star Wars is ook hier favoriet