1

Onderwerp: Taarten invriezen

Hallo iedereen,

Een vriendin van mij wil graag een taart maken voor haar nichtjes verjaardag. Nu heeft ze weinig tijd om de taart te maken en te bekleden. Ik heb hier in het verleden wel eens gelezen dat je je cake biscuit ook kan invriezen (klopt dat?) en nu vroeg ze zich af of de botercreme ook ingevroren kon worden? En kan dit ook met spongecake, dit is namelijk bijna hetzelfde?

Bedankt alvast ;)

Re: Taarten invriezen

je kunt eigenlijk in alle stappen je taart invriezen.
Alleen de biscuit of al bekleed. Ook als alle decoraties er op zitten kan in nog in de vriezer. Ze moet wel even goed opletten of haar vulling ingevroren kan worden.

Misschien een idee om dan de taart al ver van te voren te maken (als ze wel tijd heeft om hem helemaal te maken) en dan in te vriezen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

3

lieke-webbie schreef:

Alleen de biscuit of al bekleed. Ook als alle decoraties er op zitten kan in nog in de vriezer. Ze moet wel even goed opletten of haar vulling ingevroren kan worden.

Misschien een idee om dan de taart al ver van te voren te maken (als ze wel tijd heeft om hem helemaal te maken) en dan in te vriezen.

Super erg bedankt!!

lieke-webbie schreef:

Hoi,
En dan langzaam weer ontdooien, dwz vanuit de vriezer 1 dag van te voren ontdooien in de koelkast. Daarna afhankelijk van de vulling in of buiten de koelkast bewaren.

ja iid dat was ik nog vergeten! bedankt voor de aanvulling.