1

Onderwerp: welk merk choco in ganache

Hoi dames,

Nou heb zojuist ongeveer anderhalf uur gelezen via de zoek over ganache.  ;)  Wat ontzettend veel berichten. Helaas werken een aantal links naar wat simpelere how to's van bv Suus en Kim niet meer. (mocht iemand deze wel weten dan hou ik me aanbevolen :Y ) Kon dus helaas niet 1 goede en simpele how to vinden.... Ik begreep dat bijv Kim een succesrecept gebruikt met boter, maar bericht is dus niet meer door te linken. Ik vind die filmpjes van Michelle zo langdradig, heb het liever gewoon op mijn scherm.

Maar nu lees ik ook veel over welke merken wel en niet.

Graag wil ik weten welke supermarktmerken jullie gebruiken en die ook werken. Dus Lidl, Aldi, AH, Euroshopper, C1000. Dat is allemaal in de buurt.

Ik denk dat ik eerst witte chocolade ganache ga maken, maar melk en puur wil ik natuurlijk ook wel graag de merken van weten.

Thx alvast!

2

Re: welk merk choco in ganache

Ik gebruik voor melk ganache altijd de melkchocoladerepen van de Aldi; 2x200gram in een verpakking. Zalig !!! Voor wit gebruik ik trouwens ook de chocolade van de Aldi maar die heb ik nog maar 1 x gemaakt, dus niet zoveel ervaring mee, melk ganache wel :D  :9  :9

Groetjes, Conny

ik heb laatst ganache gemaakt met de overgebleven chocomunten en chocoletters in februari

lukte perfect

maar de pure van de ah vind ik het lekkerste

is de verhouding met witte chocolade net ze of toch anders?

gr

4

maar bedoelt iedereen nou met ah de euroshopper (die ik prima in mijn brownies vind) of ah eigenmerk luxe of gewoon. Veeeeel keus bij de appie.

Vraag jullie advies omdat ik graag wil dat het in 1 keer lukt hahahaha
ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van 'nieuwe' dingen maken.  :s

5

Ik kijk wel af en toe even de filmpjes van Michelle terug, als het weer wat langer geleden is en ik gebruik de verhoudingen die zij aangeeft. (wit: 300 gram chocolade op 100ml slagroom; of veelvouden daarvan)

Ik vind persoonlijk witte ganache het lekkerst voor afsmeren, met donkere chocolade vind ik het veel machtiger worden, zeker in combinatie met marsepein bekleding (ik bekleed nooit met pure fondant, wel marsepein of marsefond).

Voor de witte ganache gebruik ik witte chocolade die voorhanden is, eigen merk van de bas, chocolade van de aldi, fonduechocolade (xenos, lidl) enz. Ik koop de chocolade als ie ergens in de aanbieding is. Werkt allemaal. Omdat je voor afsmeren toch zo min mogelijk gebruikt is het smaakverschil niet zo enorm als wanneer je een reep eet.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

oke thx, sweethtooth. Ga hier wel ff in de lidl kijken.

7

Ik gebruik die altijd van de Lidl. De pure dan. Werkt perfect. Zag dat ze sinds kort ook een witte variant hebben a 39ct/100gr.