1

Onderwerp: Bloemetjes,blaadjes en vlinders....

Hoihoi!!

Ik hoop dat ik mijn topic in de juiste rubriek heb geplaatst. :D

Wie van jullie kan mij even helpen?
Ik mag voor 17 mei een Tinkerbell taart van 3 hoog en cc's ( in totaal zo'n 50) maken.
Nu horen er bij Tinkerbell een heleboel bloemetjes,blaadjes,vlindertjes etc.( vind ik tenminste  ;) )
En volgens mij heb ik er echt heeeel veel nodig om de taart en de cc's te decoreren.
Wanneer zou ik al kunnen beginnen met het maken van de bloemetjes etc.?
Ik leg ze normaal gesproken in een luchtdichte box,maar is het niet te vroeg als ik er nu al mee begin?
Worden ze dan niet te hard tegen de tijd dat ze op de taart gaan?
Want als ik het op de laatste 2 dagen moet gaan doen,dan ben ik bang dat ik gillend mn keuken uit ga rennen. :lol:  :lol:
Ik wil ook nog een puzzelplaatje maken voor op de taart en kleine Tinkerbell hoofdjes voor op de cc's.
Kan ik daar nu ook al aan beginnen? (als ik ze heeeel erg goed verpak in huishoudfolie en in de box leg)

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!!! :thumb:

groetjes yvon

2

Re: Bloemetjes,blaadjes en vlinders....

ga je met marsepein of fondant werken?

Het puzzelplaatje kun je het beste op het plastic insteekhoesje invriezen, dus daar kun je al prima aan beginnen.. zodra je taart klaar is leg je hem zo bevroren op je taart, dan valt hij niet uit elkaar en er verschuift niets, door het ontdooien zit hij meteen vast

Alle bloemen en vlindertjes kun je van te voren maken, fondant zou ik niet afsluiten.. marsepein kun je prima op een taart karton leggen en wat folie er overheen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik werk idd met fondant Bommeltje. :Y
Het puzzelplaatje invriezen is dus een optie zeg jij.
Dat kan dan ook al met de Tinkerbellgezichtjes neem ik aan. :think:
Dus alles op een insteekhoesje en dan in een doosje de vriezer in. :Y

En de bloemetjes etc. kan ik nu ook al gaan maken?
Dat scheelt me weer een hele hoop stress,hahaha.
Dankjewel voor je snelle tip!!

groetjes yvon

4

zal ik er enkele maken en naar jouw kant blazen... :P

5

Ik sta al met mijn vang netje in de tuin!!  :lol:

groetjes yvon

6

kan je zeker nu al beginnen maken. alleen oppassen met de dingen die je mee op de kant van de taart wil doen als je taart rond is, je kan ze dan niet meer buigen

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

Dankje voor de tip Xhafal!!
Ik wil eventueel wel nog plaatjes maken voor de naam van het communicantje en de datum van de communie,maar die doe ik op het laatst,want anders breken ze idd. :Y
Maar als ik de bloemetjes etc al klaar kan maken,dan scheelt het weer een hele hoop gestress. :Y  :D

groetjes yvon

8

stressen hoort toch bij taart maken?  ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

Dat klopt,maar ik mag ook nog communie cc's voor mn buurmeisje maken voor die zelfde dag en daarbij mag ik ook nog gewoon gaan werken. :Y  :mad:  :s
Ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen,hahaha.
Dus alles wat is van te voren kan maken is mooi meegenomen. :Y  ;)

groetjes yvon