1

Onderwerp: geboortetraktatie vooraf maken

hoi,

ik hoorde vandaag dat in tegenstelling tot verjaardagen er bij geboorte van broertje/zusje wel getrakteerd mag worden op de school van mijn zoon (4).
we verwachten binnen nu en 3 weken ons 2e kindje en nou wil hij natuurlijk heel graag iets trakteren.
maar wat.....wil niet de standaard beschuit met muisjes (is ook best veel voor een kleuter om op te eten), soepstengel met muisjes of toastje met muisjes trakteren maar iets anders.
alleen moet alles vooraf gemaakt worden, want ik beval in het zkh en daar zal ik waarschijnlijk wel enkele dgn moeten blijven. dus kan zelf niet thuis aan de slag om iets in elkaar te zetten.
alleen weten we het geslacht niet. dus kan niet iets roze of blauws maken.

wie o wie heeft er een idee waarbij na de geboorte nauwelijks iets hoeft te gebeuren?

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2 Laatst bewerkt door djehr (07-05-2012 12:52)

Re: geboortetraktatie vooraf maken

Ik heb pas samen met een vriendin geboortecupcakes gemaakt. Een dag van tevoren (maar zij wist wel wat het zou worden. :think:

Wat je zou kunnen doen:
Van tevoren cupcakes bakken en in de vriezer bewaren.
De dag voordat er getrakteerd gaat worden de cupcakes afmaken:
Insmeren met witte chocoladepasta of royal icing (vind ik zelf prettiger en sneller werken) en dan dippen in de juiste kleur muisjes.
Ik had die voor de dochter van mijn vriendin in 20 minuten klaar...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDDJ7RNF.jpg

Een ander alternatief is dat je cupcakes bakt en er alvast een wit rondje fondant of marsepein op legt. Deze vries je in.
En vervolgens maak je in roze en in blauw kleine rondjes met een stempeltje er in (lion nursery tappits of babystempels).

Als de baby geboren is hoef je alleen de juiste kleur er op te plakken...

3

Cakepops zijn erg leuk en geliefd bij peuters /kleuters,
en is niet teveel zoals bij een beschuit met muisjes oid.
Je zou de cakepops nu al kunnen maken en invriezen,
dan hoeft papa of oma ze alleen nog maar uit de vriezer te halen en even te laten ontdooien ;)

4

Marleen70 schreef:

dan hoeft papa of oma ze alleen nog maar uit de vriezer te halen en even te laten ontdooien ;)

Ja en die dopen in choco en dan de kleur muisjes :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

5

boonsnic schreef:
Marleen70 schreef:

Ja en die dopen in choco en dan de kleur muisjes :thumb:

maar idee van djer is ook kei leuk en supermakkelijk voor de achterban om "effe snel "te maken

6

en dan kan je zowel roze als blauwe maken... de juiste kleur uithalen en de kleur die achter blijft... misschien binnen enkele jaren gebruiken  :Y  :P hahahaha

7

heb er nog even een voorbeeldfoto bij geplakt  ;) .
Dit waren de snelste cupcakes ooit  :lol:  :lol:

En het leuke van deze is dat je zoon van 4 ze heel goed zelf kan dippen in de muisjes  :Y . Dan zijn ze nog sneller klaar. De royal icing kun je al een paar dagen van tevoren maken en bewaren.

8

djehr schreef:

heb er nog even een voorbeeldfoto bij geplakt  ;) .
Dit waren de snelste cupcakes ooit  :lol:  :lol:

En het leuke van deze is dat je zoon van 4 ze heel goed zelf kan dippen in de muisjes  :Y . Dan zijn ze nog sneller klaar. De royal icing kun je al een paar dagen van tevoren maken en bewaren.

Heel erg leuk :thumb:  en inderdaad de "grote broer"kan mooi meehelpen dat echt wel cool

9 Laatst bewerkt door boonsnic (07-05-2012 12:58)

oeps :o  :o  :o

10 Laatst bewerkt door dwirp (07-05-2012 15:30)

hihi het gebruiken van de andere kleur zal niet meer gebeuren. hele heftige zwangerschap (1e was al heftig maar na 4 jaar toch weer kriebels, maar deze is nog veel heftiger), dus nee niet nog een keer. voel me onwijs rijk straks met 2 kinderen (nu al met 1 natuurlijk).

cakepops (noemen wij hier cakelollies) was ook mijn 1e insteek. invriezen en dan hoeven papa en grote broer smorgens "alleen" maar wat glazuur (of botercreme) erop te doen en dippen in de muisjes. kun je botercreme ook in de vriezer bewaren (dus vooraf maken....zie mijn man dat nog niet echt maken namelijk....)?

ook even gedacht aan van die witte muizen snoep en dan smorgens hun staarten ff in de boter en muisjes. maar ja hihi dan maak ik het mezelf wel heel erg makkelijk van af of niet? niet dat ik zo veel meer doe op taartgebied (vanwege slechte handfunctie), maar wil wel graag dat die ene keer dat mijn zoon dan mag trakteren wel iets bzijonders bij zich heeft.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.