1

Onderwerp: Vulling voor iemand met melkallergie

Ik heb deze week een workshop en nu hoorde ik dat 1 van de deelnemers een melkallergie heeft (dus geen melk, kwark, slagroom, boter enz. mag). Ik gebruik normaal banketbakkersroom en jam als vulling. Weet iemand een makkelijk alternatief? het liefst wil ik geen 2 lagen jam als vulling.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd.

2

Re: Vulling voor iemand met melkallergie

Botercreme van de mix en dan geen roomboter maar wajang nemen.

3

Biggeltaart schreef:

Botercreme van de mix en dan geen roomboter maar wajang nemen.

Daar zit weipoeder in dus die kun je niet gebruiken  :nooo

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Hangt ervan af waar degene allergisch voor is. Ik heb het al een aantal keer aangeraden gekregen door mensen die zelf melkallergie hebben maar hier wel goed tegen kunnen. Wel even navragen dus!

5 Laatst bewerkt door Petra68 (07-05-2012 12:31)

Deze kun je gebruiken. Heb ik ook gebruikt voor iemand die een melkallergie heeft. Ik heb contact opgenomen met de webshop en hier zitten geen melkbestanddelen in.

Is gemakkelijk vanuit de pot smeerbaar. Hoeft dus niet eerst verwarmd te worden. En volgens mijn vriendinnen zálig!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -2645.html

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

Ik had eigenlijk gehoopt op een makkelijk recept aangezien de workshop al over 2 dagen is en ik geen zin heb om dingen te bestellen waar ik verzendkosten voor moet betalen. Misschien dat ik zo'n pot bij de Makro kan halen, maar nog andere tips?

Fruitvulling natuurlijk.

8

op basis van custard en sojamelk/rijstmelk kan je een soort vanillevla/pudding maken.Dit is misschien iets te dun om mee te vullen. Als je het door de wajang mengt heb je een koemelkvrije (vegan) botercreme.

9

Ik gebruik nooit wajang omdat het niet lekker is en vaak een koemelkallergie ook geen soya mag. Ik gebruik de boter van AH huismerk. Idd maak ik met custerdpoeder en rijstemelk (ook bij AH verkrijgbaar). Daar doe ik de AH boter door met een klein blokje santen voor een betere structuur.
Ook lekker is een papje van bloem met rijstemelk maken, blokje santen toevoegen en AH boter.
Beide botercremes zijn te vochtig voor onder fondantm maar zonder de custerd, of het papje is de botercreme niet lekker, dan kan je dus beter maar een dun laagje aanbrengen.

Heb laatst gezien dat je met geschikte margarine en de vervanging van melk door rijstemelk een hele lekkere banketbakkersroom kunt maken. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.
Succes

zoon met alergie voor koemelk en soya

10

Hier staan ook wat ideeen:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=193728