1

Onderwerp: vulling van aardbeien

In augustus ga ik trouwen en wil ik onze eigen bruidstaart ontwerpen en maken.

We houden beiden veel van verse aardbeien, dus hiervan wil ik sowieso de vulling maken. Wat vinden jullie van de volgende combinatie:

een naturel biscuit gevuld met 1 laag chocoladefudge (recept van deze site) met daarop verse stukjes aardbeien en 1 laag lemoncurd? Ik heb het zelf nog niet in deze combinatie geproefd, maar ben gewoon benieuwd naar jullie reacties! Overigens wordt de taart bekleed met fondant.

Andere suggesties zijn ook welkom!

2

Re: vulling van aardbeien

Ik heb de combinatie chocolade en lemoncurd nog nooit geprobeerd (wel veel apart gemaakt). Ik zou hem zelf niet gelijk samen kiezen. Maar misschien is het wel heel verassend  :) Gewoon van te voren uitproberen en proeven.

Wat ook heel lekker is (denk ik) is witte chocoladecreme met verse aardbeien en lemoncurd.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Zelf houd ik ook niet van de combi chocola en citroen.. Op zich persoonlijk, maar ik hoor het wel meer.. :think:

Aardbeien met een laagje slagroom, of slagroombavaroise is erg lekler. Dit in combi met orangecurd of lemoncurd. Mjam! Of zonder de citroen samen met witte chocolade ganache.. mjam!!

4

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had van te voren ook een beetje mijn twijfels over de combi, vandaar mijn bericht.
In ieder geval zijn verse aardbeien bijna een vereiste en wat past daar nog meer lekker bij?! Witte chocoladecreme/-ganache klinkt erg goed in ieder geval! Nog andere suggesties?

5

:think: aardbeienmousse? kun je ook stukjes aardbei indoen :9
aardbeienmousse met lemoncurd is lekkerrrr
aardbeienmousse met choc kan ook prima :Y
heb je die 2 die je wilde, maar ik zou ze idd wel in aparte taarten doen ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Dat klinkt ook erg lekker!

En wat vinden jullie van een laagje Proseccocreme met stukjes aardbeien en een laagje bruine chocoladefudge of -ganache?

7

ik heb in maart bruidstaart gemaakt met vullingen door klant gekozen

1e laag ardbeienjam-agevette slagroom met verse ardbeien
2e laag witte chocloade ganache -ardbeien bavaroise het was heerlijk.

Еen heerlijk combinatie is Mascarpone+slagroom+poedersuiker en stukken van aardbeien.