1

Onderwerp: HELP!! Hoever vantevoren kan ik m'n stapeltaart maken??

Ik heb nog maar 1 keer een (workshop) taart gemaakt en heb nu al het verzoek van een familielid voor een stapeltaart.

Het wordt een stapeltaart van 2 lagen (25 en 20 cm) met een vulling van aardbeien yoghurt bavarois (recept van deze site) en een laagje aardbeienjam.

De taart wordt vrijdagavond aangesneden...

Hoe kan ik dit het beste doen qua planning??
Wanneer kan ik wat maken?

Voor m'n gevoel maak ik de taart het liefst donderdag overdag al af, zodat ik zeker weet dat ie optijd klaar is.
Maar kan dit mbt de houdbaarheid en stort ie dan niet in in de koelkast ofzo??

Iemand nog aanvulling suggesties mbt de vulling?

Al met al veel vragen en onzekerheid...heb er gewoonweg geen ervaring mee.
Wie kan me helpen met deze vragen??

Alvast bedankt!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: HELP!! Hoever vantevoren kan ik m'n stapeltaart maken??

Planningsvragen: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

3

Kan je de vulling niet vervangen door botercreme van de mix met aardbeifriszuur van Patidess erdoor? Die smaakt zoals hij heet, dus beetje als aardbeienkwark of italiaans ijs. Niet mierzoet dus.
Op deze manier heb je wel een beetje die frisse smaak en niet de moeilijkheid van koelkast bewaren.

mocht je wel in de koelkast gaan zetten ze je koelkast dan niet superkoud en zorg dat de achterwand droog is. Eventueel een kommetje zout ernaast tegen het vocht.

Maar ik doe om deze reden dus nooit koelkast vullingen, mits het voor mezelf is maar dat vind ik wat anders.

4 Laatst bewerkt door Ell& (06-05-2012 20:41)

Dank voor de tip!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Heb meteen botercreme mix en de smaak van Patidess besteld..ben benieuwd!

www.facebook.com/EllCake

Vind het wel wat ingewikkeld klinken met dat zout en achterwand droog maken. (hoe logisch misschien ook?) Bij mij staat hij gewoon in de koelast, wél overdekt met een plastikje, gaat gewoon goed, hoor.

Alleen is het zo dat de bavarois slagroom bevat die je eigenlijk binnen een dag opgegeten moet hebben. Zelf houdt ik aan voor familie waar voor ik bak dat ik het binnen 24 uur geserveerd wil hebben. Zelf eet ik het gerust de dag erna nog op, maar dat is een ander verhaal.

Je kapsel kun je wel eerder bakken. Als je het veel eerder wilt bakken kun je hem ook in de vriezer bewaren. Alle versiersels kun je ook ruim van te voren maken. Betekent dus wel dat je de dag van tevoren veel werk moet doen met vullingen maken, vullen, afsmeren en bekleden. Gaat bij mij altijd (echt altijd  :x ) veel langer inzitten dan ik gepland had.