1

Onderwerp: Grmbls! Al 3x overnieuw en nog niet goed. HELP!

Hoi,

ik ben een dummie aan het bekleden en het gaat steeds fout. Ik ben zo ongeveer op kookpunt. Het scheurt de he-le tijd! Hoe doe ik het goed?! Ik heb een dikke "plak" fondant geprobeerd, dunner en nog dunner. Het helpt allemaal niet. Heeft iemand tips?! Alide

Never stop dreaming, dream bigger.

2 Laatst bewerkt door mieperdepiep (06-05-2012 20:33)

Re: Grmbls! Al 3x overnieuw en nog niet goed. HELP!

Ik heb geen ervaring in het bekleden met dummies, dus kan je waarschijnlijk niet helpen. Maar wat gaat er precies fout?
Is je fondant goed warm doorgekneed? Met welk merk werk je?

3

Ik heb wit fondant van Funcakes groen gekleurd. Ik kneed het goed. Ik heb geen zwakke plekjes erin zitten ofzo.. Maar het scheurt aan de randen. Omdat een dummie natuurlijk zo strak is aan de rand.

Never stop dreaming, dream bigger.

Je fondant dikker uitrollen dan normaal ? x

Ik heb ook geen ervaring met dummies bekleden, maar misschien toch wat kleine tips...

Zorg dat je een dikkere laag fondant hebt dan bij het bekleden van een gewone taart

Als je de lap over de dummy heen hebtvgelegd, duw dan eerst de bovenkant van de zijrand iets aan, voordat je 'm rondom strak maakt

En lullig maar waar... Probeer het eens op een dag datvde luchtvochtigheid niet zo hoog is...

Ik hoop dat je iets mee kan, laat je het weten als je de gouden tipmhebt gevonden, dan kan ik er ook nog iets van leren ;)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

Misschien even met een schuurpapiertje de dummie iets minder scherp maken?

Ik heb ook een dummie klaarliggen die zo scherp is en die ga ik eerst ook even wat schuren voor het bekleden.
Er zijn ook dummies te koop die al afgeschuind zijn, maar niet bij DLT geloof ik.

~ Never waste a good crisis... ~

7

Ik heb idd wel eens de tip gelezen om de randen met een schuurpapiertje minder scherp te maken.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

8

Ik had het laatst ook, maar had een restant marsepein gebruikt, dat toch wat droog was geworden  :/ .

Randjes even schuren inderdaad en wat dikker uitrollen dan je normaal doet. En dummie vochtig maken met water.