Onderwerp: boltaartje maken

Hallo,
ik wil graag een boltaartje maken. Ik weet dat er een paar manieren zijn. één daarvan is biscuitdeeg in repen snijden en in een kom doen en met slagroom vullen en een andere manier is om het in een schaal te bakken. Als je het in een RVS schaal bakt, dan krijg je toch nog een platte bovenkant? want die vorm is niet helemaal bol. Moet je dat gat  dan opvullen met botercreme want dat lijkt mij niet zo lekker en het lijkt mij dat de marsepein/fondant dan inzakt
groetjes van Emma

een eigen taart is goud waard

Re: boltaartje maken

ik heb toevallig mijn eerste bol taartje in de oven staan en die heb ik in een blanda schaal van de ikea zitten van de binnekant is ie volgengs mij helemaal bol kijk dadelijk als die uit de oven is

3

Er zit inderdaad een klein plat stukje op de blanda, maar als je de taart afsmeert dan valt het eigenlijk al niet meer op. Ik kan namelijk niet zeggen dat het me ooit is opgevallen....

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

Ik bak een bolletje meestal in een stenen soepkom, die is van binnen helemaal rond, werkt als een trein :)

Verder zie ik hier altijd de blanda's voorbij komen inderdaad....

Succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)