1

Onderwerp: suikervrije icing

Hallo,

ik ben nieuw hier en ik mis een zoekfunctie binnen het forum dus ik loop het risico dat deze vraag al eens is gesteld, maar dat is dan niet met opzet.  :P

Weet iemand een recept voor suikervrije royal icing?
ik ben druk bezig met allerlei alternatieven zodat mijn baksels ook in de low carb dieten passen.
Nu weet ik dat icing meestal met poedersuiker gemaakt wordt en dat dit ook een functie heeft.
Kun je poedersuiker vervangen door zoetstofpoeder?  of kun je bijvoorbeeld ook eiwitpoeder met smaak hiervoor gebruiken (je kent ze wel... van de dieetshakes)

ik ben heel benieuwd.

2

Re: suikervrije icing

eiwitshakes kan je niet gebruiken daar zit een hoop andere meuk doorheen.
de reden achter de poedersuiker is de structuur, ik weet niet of zoetstofpoeder hetzelfde effect heeft

3

Geen zoetstof poeder gebruiken in de hoeveelheden zoals je suikerbakkerspoeder voor royal icing gebruikt..

Aspartaam is niet al te best, maar in kleine hoeveel heden is dat niet zo erg...

Een kilo zoetstof bevat veel te veel aspartaam.. En lijkt qua struktuur niet op poedersuiker..

Taarten die in een lowcarb diet passen...  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Bommeltje schreef:

Geen taart eten en een blokje rennen :cool:

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

ireen123 schreef:
Bommeltje schreef:

Geen taart eten en een blokje rennen :cool:

:Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

etmc schreef:

de reden achter de poedersuiker is de structuur, ik weet niet of zoetstofpoeder hetzelfde effect heeft

dat ligt eraan welke eiwitten je gebruikt. Mijn man heeft ze van een bodybuildersmerk en die garanderen juist dat er geen meuk doorheen zit.

Wat betreft de andere opmerkingen over geen taart in een dieet... dat wil ik nu juist veranderen! en als het lukt.... gat in de markt! hahaha :D

7

Bovenaan de pagina staat trouwens wel een zoekfuncite, misschien dat je daar ook wat wijzer van wordt?

8

Esther74 schreef:
etmc schreef:

dat ligt eraan welke eiwitten je gebruikt. Mijn man heeft ze van een bodybuildersmerk en die garanderen juist dat er geen meuk doorheen zit.

Wat betreft de andere opmerkingen over geen taart in een dieet... dat wil ik nu juist veranderen! en als het lukt.... gat in de markt! hahaha :D

Voor icing kan je alleen eiwit gebruiken van eieren. Eiwitshakes bestaan niet alleen uit (kippen)ei-eiwit. Misschien zit het er wel in, maar verder zit er dus nog allerlei andere bodybuilderskwaliteitmeuk  ;) door waardoor je er geen icing van kan maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

Je zou het eens kunnen uitproberen met Stevia zoetpoeder of Tagatesse. En dan uiteraard je ervaringen hier posten.

Let wel op: suiker is ook een belangrijk conserveringsmiddel; je product zal minder lang houdbaar zijn!!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10

SweetTooth schreef:

Je zou het eens kunnen uitproberen met Stevia zoetpoeder of Tagatesse. En dan uiteraard je ervaringen hier posten.

Let wel op: suiker is ook een belangrijk conserveringsmiddel; je product zal minder lang houdbaar zijn!!

uiteraard!
ik ben gister begonnen met suikervrije chocola en glycerine, maar dat wordt gewoon keihard. nu maar eens proberen met gelatine...
Ik ben zelf ook fan van Stevia, maar ik heb de druppels en dan moet je qua vochtgehalte toch oppassen met bakken. (1 druppel is ongeveer gelijk aan 2 gram suiker)

11

SweetTooth schreef:

Zou ik ook doen, gewoon, buikgevoel volgen, testen, proeven én.....posten  :D

12

Mirjam5 schreef:
Esther74 schreef:
etmc schreef:

Voor icing kan je alleen eiwit gebruiken van eieren. Eiwitshakes bestaan niet alleen uit (kippen)ei-eiwit. Misschien zit het er wel in, maar verder zit er dus nog allerlei andere bodybuilderskwaliteitmeuk  ;) door waardoor je er geen icing van kan maken.

Dat bedoel ik met meuk, t is niet alleen kippeneiwit maar een hoop andere eiwitten die je niet kan gebruiken voor dit doeleind