1 Laatst bewerkt door sebratje (06-05-2012 12:45)

Onderwerp: [FEEDBACK] zwart, wit grijze donderwolken...

Werkelijk had ik bij dit taartje last van donderwolken. Biscuit mislukte, Boter kreeg ik niet zacht genoeg en die kersenvlaaivulling vind ik een drama! Ook de donkergrijze fondant waar ik al wat crisco aan had togevoegdwou niet me me mee werken  :/

Uiteindelijk heb ik er toch nog wat van kunnen maken. Heb van te voren zelden een plaatje in m'n hoofd maar door alle tegenslagen was ik ook ietwat inspiratieloos :o

Graag zou ik toch feedback krijgen. Vooral over hoe vlaaivulling te verwerken. heb nu een dun laagje boter en een dijkje gespoten. Toen de vlaaivulling. Beiden gevuld met 2 lagn vlaaivulling en 1 laag slagroom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMFGTP87-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JREUF7GE-D.jpg

p.s. het enige wat wl aardig gelukt is: mijn eerste lussenstrik ;)

2

Re: [FEEDBACK] zwart, wit grijze donderwolken...

ik vind hem toch leuk hoor.
Wat betreft de vlaaivulling, ik maak die altijd zelf met taartina dan is die altijd behoorlijk stevig. Een dijkje spuiten en ik doe dat dan gewoon zo op het biscuit. Geen laagje boter of zo eronder.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

vind hem ook leuk!!! En de vlaaivulling als ik die uit een blikje gebruik spuit ik een dijkje en dan doe ik hem gewoon op de biscuit.

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

4

Ik vind hem mooi! niets te zien van de tegenslagen..

ik spuit ook altijd een dijkje, en dan de vlaaivulling gewoon direct op de biscuit..

5

heel mooi!

ik gooi de vlaaivulling altijd nog onder de staafmixer, want ik hou niet van stukjes......

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

6

ik smeer nu een laagje creme onder de vlaaivulling want op een of andere manier zakt die zo door mn biscuit heen met gevolg een natte boel..Dit werkt op zich prima

7

Bedankt voor de lieve reacties. ind zelf nog altijd dat ie wat "overgewicht"heeft :lol: Misschien volgende keer idd ff de kersen fijn maken ;)

Maxii schreef:

ik smeer nu een laagje creme onder de vlaaivulling want op een of andere manier zakt die zo door mn biscuit heen met gevolg een natte boel..Dit werkt op zich prima

Daar was ik dus ook zo bang voor en heb idd dun laagje botercreme onder de vulling gesmeerd.

8

Hij ziet er erg leuk uit........ :)

9

Ik vind het een mooi taartje hoor!

Ik smeer eigenlijk de vlaaivulling zo op mijn biscuit en ik spuit nooit dijkjes dus met de vlaaivulling ook niet. Werkt prima eigenlijk  :+

10

Renate78 schreef:

Ik vind het een mooi taartje hoor!

Ik smeer eigenlijk de vlaaivulling zo op mijn biscuit en ik spuit nooit dijkjes dus met de vlaaivulling ook niet. Werkt prima eigenlijk  :+

Hey wat leuk! Ik zie dat jij ook in emmen woont ;) Misschien eens gezamelijk freubelen??

11

Oh mooi zeg, chique met die kleuren!

12

sebratje schreef:

Hey wat leuk! Ik zie dat jij ook in emmen woont  Misschien eens gezamelijk freubelen??

Jaja je bent niet de enige  :lol:
Lijkt me wel gezellig hoor. Zit je ook op hyves?
Kun je me daar misschien ook toevoegen (je kunt me vinden onder Renate Heijne)