1

Onderwerp: danio citroen kwarkyoghurt als vulling??

Ik wil een taart maken met citroen-kwarkyoghurt van Danio en lemoncurd als vulling. Moet ik dan nog iets door de Danio doen zodat ie steviger word?

Graag Tips  :o

2

Re: danio citroen kwarkyoghurt als vulling??

niemand??

3

Nee hoor, zolang je maar wel botercreme dijkjes rondom spuit. Is overigens een heerlijk frisse vulling! Succes!

4

dankjewel...ik dacht om er toch 1 pakje slagroom en 2-3 zakjes klopfix erdoorheen te doen zodat ik dus geen dijkje botercreme moet maken.

kan ik in de botercreme eigenlijk ook een beetje citroensap toevoegen?

5

Dijkje moet je sowieso maken, om te voorkomen dat de vulling tegen de fondant/marsepein komt. Anders smelt je bekleding.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Ik ben het eens met sweet tooth. En citroen door je botercreme kan heel goed, is lekker en maakt het minder zoet.

7

oke bedankt dan ga ik dat proberen.

8 Laatst bewerkt door LilT84 (12-05-2012 15:46)

en hier is dan het eindresultaat
biscuit met citroen-kwarkyoghurt van Danio en lemoncurd

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/544147_10150937473145132_666375131_12359624_1628262429_n.jpg

ohh ja...is ook pas me 3de taart en me eerste strikje

9

Hoi Hoi,
wat ziet je taart er mooi uit :Y , en zeker als je bedenkt dat het pas je 3e taart is, mijn eerste strik was echt mislukt :(  omdat ik geen tylose had gebruikt en hem niet had laten uitharden.
Wat een leuk idee om gewoon citroen kwark-yoghurt als vulling te gebruiken.
Succes verder met deze geweldige hobby.

Help mijn vrouw heeft een hobby

10

@vonn  dankjewel :) hij was ook heerlijk...heb em vandaag aan me schoonmoeder gegeven...ik heb ook geen tylose gebruikt voor het strikje en ook niet lang laten uitharden...op de foto zie je ook nog de keukenpapier :rolleyes:
Ik heb trouwens ook nog een beetje slagroom en 3 of 4 zakjes klopfix bij de kwark-yoghurt gedaan..en op de biscuit ook nog een dun laagje lemon curd en bij de botercreme heb ik ook nog een klein flesje citroen-aroma gebruikt