Onderwerp: 4 hoog voor 15 personen... zonder dummies!
Ik kreeg een mail of ik een 3laags taart wilde maken voor een halve Abraham.... Leuk!, maar
een halve Abraham??
Dat is dus iemand die 25 wordt; de jarige hield ook wel van een biertje, dus dat er graag op ipv kaarsjes oid.
Bleek toen ook dat het taart moest zijn voor 15 personen; dat wordt dus niet een 3 laags
Na overleg besloten er dan maar halve taarten van te maken en dan wordt het dus 4 hoog
(2 halve van 19cm op elkaar en 2 halve van 14cm; elk met kartonnetjes ertussen).
Ik vond het na het stapelen van de 2 taarten nog best spannend, 17cm hoog per stuk! Zal ik wel helemaal stapelen, of toch erheen brengen en daar stapelen
In de onderste laag een lange dowel gemaakt, ook in de board geprikt... stond als een huis... dus toch de bovenste taart erop gezet en ja, het werd hartstikke stevig, pfew! (met dank aan Hertje, voor het duimen
).
Wel gezegd dat er iemand mee 'moest' komen om op te halen, dat die dan evt bij bochten enz kon opletten/corrigeren (mbv de folie); hij was toch wel wat topzwaar (board was 25cm).
Nog 2 foto's:
Fondant, gevuld met aangevette slagroom met kersen en kersenjam (elke taartlaag 4 vullingen, dus 8x) en witte chocmousse, gehakte nootjes en karamelsaus (ook 4 vullingen per taartlaag, dus 8x); alles afgesmeerd met witte chocganache.
Omdat er zoveel af te smeren en bekleden was, heeeeel dun gewerkt, dus hij's niet superstrak, maar anders werd het wel erg zoet leek me