1

Onderwerp: Helpppppppp......

......ik krijg mijn biscuit niet uit de Blanda kom van Ikea!

Heb de kom ingespoten en laten drogen en daarna nog even het teveel weggehaald met keukenpapier.
Maar nu krijg ik m er met geen mogelijkheid meer uit,
wie weet raad???

2

Re: Helpppppppp......

voorzichtig met een rubberen spatel ertussen en rond gaan?

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Ik zal een poging wagen,hopelijk komt ie er heel uit....

4

en anders lijmen met creme of slagroom

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Pfffft,met het zweet op mn voorhoofd heb ik m eruit gekregen!
Ennnnnn...hij is nog heel :)
alleen het 'velletje' is aangetast en dus heb ik  m met mn vinger heel voorzichtig bijgeschuurd zodat de losse velletjes eraf zijn.

Morgen vullen,afsmeren en bedekken......
het is mn eerste keer dus om te proberen eerst maar een klein meptaartje gebakken.
Ben dan ook erg benieuwd naar het eind resultaat  :9

6 Laatst bewerkt door Valiant (04-05-2012 22:28)

Ik gebruik Wilton cake release (gewoon smeren met een kwastje) en kon de keren dat ik de blanda heb gebruikt em er gewoon 'uitkloppen', echt ideaal! Misschien de moeite waard om te proberen als je de blanda vaker gebruikt?? *bij m'n gewone biscuits gebruik ik em overigens ook!*

7

Ik had het laatst ook nadat ik hem ingespoten had. Nu heb ik er voor vandaag en gister weer 2 gebakken en toen heb ik de kommetjes gewoon met een stukje roomboter ingesmeerd. Na het bakken even laten staan en ze vielen er meteen uit, misschien heb je er wat aan. :)

8

Bij blanda gaathet biscuit er altijd een beetje slechter uit dan in een gewoon bakblik. Wat heel erg helpt is om 2 strookjes bakpapier als een kruis in het ingevette blandaschaaltje te doen. Zo wip je de cake er zo uit :)  :Y

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

9

Nou wat een geweldige tips allemaal.
Ik denk dat ik ( en anderen ) hier wel wat aan hebben.
Bedankt allemaal!

10

Bij mijn eerste boltaartje was ik vergeten in te vetten  :grr:
Ook ik was flink in paniek  :D
Ik heb hem op zijn kop op een rooster af laten koelen en na een half uurtje ongeveer floepte hij er zo uit, gelukkig!
De 2e keer had ik hem wel ingevet, maar ook toen kreeg ik hem er pas na een half uurtje uit.
Dus nu weet ik het, eerst een tijdje op de kop laten afkoelen en dan komen ze er vanzelf uit.
Ik heb trouwens de ''blanda's'' van de action.

Lieve groetjes van Sabrina

11

ik smeren ook met boter en na bakken gelijk uit.