1

Onderwerp: Hhheellpp!!

Mijn taart zweet de koelkast uit,ik snap er niks van?!  :s  :s  :(

Gevuld met botercreme,en afgesmeerd met 1.1 botercreme.... Hij zweet alleen aan de achterkant,dus aan de " koelkast" kant als je begrijpt wat ik bedoel.... Morgen word ie opgehaald,en ik wil hem toch echt droog afleveren!!

Wat moet ik nou??

2

Re: Hhheellpp!!

Even kijken of er geen condens tegen de achterkant van van de koelkast zit. Dit dan even weghalen met een doek.
Verder kan je het beste de taart in een taartdoos zetten. (dus van karton, dit neemt vocht op).
En ruim een uur van te voren eruit halen of evt. nu al. Want creme vulling kan wel buiten de koelkast. Succes!

3

Er zat inderdaad condens,heb het weggehaald! Straks nog maar even kijken... Het is een stapeltje van drie hoog dus heb er geen taartdoos voor....

Er zit trouwens 1 laag monatoetje in,dus hij kan niet nu al uit de koelkast... Ik hoop dat het weghalen van de condens voldoende is...   :(

Iig enorm bedankt Mirie!

4

Helpt het ook als ik mn koelkast kouder zet? Hij blijft druppelen ineens...
Potverdorie,wat loop ik te balen.. :(

5 Laatst bewerkt door JPS (04-05-2012 19:23)

Voert je koelkast het condenswater wel af?
Meestal zie je op de achterkant in de koelkast een richel met gaatje erin, als die verstopt zit of niet goed doorloopt wordt het te vochtig in je koelkast.
Zet anders een keukenrol o.i.d. in je koelkast

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

zet hem in een taartdoos met bakje zout erbij, die kunnen wat extra vocht voor je absorberen.

succes, kan me voorstellen dat je er stress van hebt

7 Laatst bewerkt door Deborah (04-05-2012 21:27)

Ik heb voor de achterkant kartonnen dozen gezet,het lijkt al wat op te drogen. Zal nu nog bakje zout bij doen...

Dames, ENORM bedankt! Ben jullie enorm dankbaar....

Dit is em geworden . http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127097553