1

Onderwerp: 1e lussenstrik,niet te hard blazen..

Heb mijn eerste lussenstrik gemaakt,wat een drama. Ik krijg de lussen maar niet vastgelijmd en als je dus blaast,ligt de hele strik uit elkaar. Ik heb gelijmd met eetbare lijm. Ben vanmiddag naar jamin gereden voor zwarte icing maar die hadden ze niet. De verkoopster adviseerde poedersuiker met water maar vind dat niks. Toen smeerde ze me een tube aan met zwarte decoratie gel en toen kreeg ik helemaal niets meer vast. Ook was mijn onderste rondje te klein denk ik. Welk rondje gebruiken jullie voor de standaard maat strik en hebben jullie tips voor het lijmen?
Alvast bedankt.

http://i258.photobucket.com/albums/hh241/debz33_album/DSC05607.jpg
http://i258.photobucket.com/albums/hh241/debz33_album/DSC05611.jpg

2

Re: 1e lussenstrik,niet te hard blazen..

zoo...die is leuk geworden...goed gedaan :thumb:
moet ik ook een keer gaan proberen

3

hoe maak jij je royal icing dan? Ik zou die toch ook gewoon zwart gekleurd hebben!

Aan de taart is het niet te zien dat je maar moet blazen om hem helemaal uit elkaar te laten vallen! Vind je strik er heel chique uitzien!

4

Bedankt! Ik wilde een tube zwarte icing kopen. Had het inderdaad misschien ook zelf kunnen maken.

5

Hij is wel heeeeel goed gelukt!! :thumb:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

Ik vind m erg mooi hoor!!

7

water met wat poedersuiker, die plakt goed. Het ziet er goed uit.

Dat spul uit die tubes hardt niet uit....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

9

Mooie strik hoor! Niets van te zien dat het moeilijk ging!

ik had ook altijd problemen met het vastzetten van de lussen, maar met eigen gemaakte royal icing (meringue poeder, water en suikerbakkerspoeder) gaat het super. Dat wordt heel hard en dan zit het als een huis!

Maar je taart is  :thumb:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

10

prachtige strik, niet aan te zien dat het moeilijk ging

11

Ik gebruik gewone icing, met een kleurstofje in de kleur van de strik om de strik in elkaar te zetten, je moet alleen wel geduld hebben.
Voor de lussen, dus om ze dicht te plakken gebruik ik altijd lijm van tylose, evenals voor de randjes van de lussen. Het geheim zit um in het geduld denk ik... ;)

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12

Super bedankt voor de tips en de complimenten. Ga snel weer een strik maken en plakken met icing,hopen dat het dan wel lukt. Taartje is nu voor eigen gebruik,gelukkig want zou 'm niet eens kunnen vervoeren zonder dat ie uit elkaar valt. Icing kun je ook kopen in een zak van funcakes toch?

13

Erg mooi gemaakt.
En inderdaad is er een zak van funcakes. Weet alleen niet hoe goed dat spul is. Heb het nog nooit gebruikt.
Ben benieuwd naar de volgende strik  :Y

14

Van welk merk heb jij je icing,of maak je het zelf?