1

Onderwerp: snap er niets van?

Net een bumba taart gemaakt met slagroom 2 lagen en een laag jam.
makkelijk dacht ik...
Bij het bakken ging het al mis, de bovenkant van het biscuit laat los. ( net of ze velletje loslaat.  teveel bakspray gebruikt?)

nu ging ik hem net afsmeren en vullen omdat de bovenkant was mist is scheef.
en bij het vullen leek hij wel in te zakken.

Wat heb ik verkeerd gedaan? dat hij inzakt tijdens het vullen?

2

Re: snap er niets van?

Dat velletje heb ik inderdaad ook wel eens met bakspray, misschien met een keukenrolletje overtollig bakspray weghalen voordat je het beslag er in doet.

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

3

Zit er wat door de slagroom heen om te verstevigen? Of is de slagroom te warm geworden tijdens het bekleden en daardoor slapper geworden?

Ik heb er klopklop in gedaan, het is hier 20 graden in huis. Zo hij te warm zijn geweest?

5

Weet niet hoe lang ie buiten de koelkast staat? Sommige slagroom zakt erg snel in

6

etmc schreef:

Weet niet hoe lang ie buiten de koelkast staat? Sommige slagroom zakt erg snel in

inderdaad als je niet de juiste room gebruikt of niet lang genoeg opklopt kan die inzakken.
Simpel : room met minstens 35% vet nemen, goed koelen voor het opkloppen, eerst lobbig kloppen, dan pas suiker erbij, en lang genoeg kloppen. Geen klopfix nodig ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Ik had de slagroom 2 dagen in de koeling staan, flink opgeklopt. ( leek wel bijna boter). Overigs vond mijn man het reuze meevallen.
ik heb hem ongeveer 3 kwartier buiten de koelkast gehad om te vullen en decoreren.
Zou dat te lang zijn?

8

Drie kwartier is wel lang ja.
Maar heb je slagroom van 2 dagen oud gebruikt?
Dat zou ik niet aandurven...

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Nee , niet geklopt hoor, het bekertje room had ik al 2 dagen gekoeld

10

:lol:  ohhh d8 al..

11

Oh, oke... :lol:

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart