1

Onderwerp: Biscuit rood kleuren

Ik wil het biscuit rood kleuren..

Nu heb ik  een klein beetje uit het rode wilton potje gedaan maar het biscuit word dan natuurlijk licht roze..
Nu heb ik bijna een half potje erin gedaan en het is wat donkerder roze/terra kleur..

Nu weet ik dat de  biscuitmix al helmaal goed rood moet zijn zo dus je biscuit ook mooi rood te krijgen... maar welke kleurstof en hoeveel heid heb je dan nodig? (20 cm)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2 Laatst bewerkt door bijdethee (04-05-2012 14:38)

Re: Biscuit rood kleuren

ik had ook roze deeg maar de taart is toch echt rood geworden. zie onderstaande link. blijkbaar wordt de kleur intenser als het gebakken is.
in deze taart (ook 20 cm) heb ik het handvat van een theelepel in de kleurstof gestopt. maar dit was natuurlijk maar voor de helft van het deeg, de andere helft heb ik blauw gemaak met evenveel kleurstof.

ik denk niet dat je er te veel kleurstof in moet doen.

https://picasaweb.google.com/1182926390 … directlink

zoon met alergie voor koemelk en soya

De eerste keer had ik 3x een dot van een sate stokkie gedaan..dat werd dus licht roze biscuit..
De 2de x heb ik er denk 4x  de achterkant van een theelepeltje gedaan en nu is die dus wel knal rood. (in de mixer was het een soort terra kleur)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

4

rood kleurt een tijdje door, even laten rusten dus

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda