Onderwerp: kan je ook zeepmallen gebruiken?
ik was op zoek naar een siliconen babymal en toen kwam ik zeepmallen tegen. weet iemand of ik die ook kan gebruiken voor fondant, of kan ik toch beter die van first impressions gebruiken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kan je ook zeepmallen gebruiken?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik was op zoek naar een siliconen babymal en toen kwam ik zeepmallen tegen. weet iemand of ik die ook kan gebruiken voor fondant, of kan ik toch beter die van first impressions gebruiken?
Als het goed is, kan je ze gewoon gebruiken, hoor.
Zijn ze helemaal nieuw? Dan is het helemaal geen probleem.
hmm, kwam met verzendkosten van 6,95 toch duurder uit. of bijna hetzelfde dus ga toch voor FI mold.
maar wel handig om te weten dat siliconen zeepmallen ook kunnen!
ik denk niet dat zeepmallen van voedselveilige siliconen gemaakt zijn?
zijn toch ook gewoon siliconen mallen, zolang ze maar nieuw in de verpakking zitten toch?
Ja hoor kan wel, het voedsel veilige zou van toepassing zijn als je er in moet bakken maar fondant erin en eruit maakt niks uit!
ook de milky way zeepmallen erken prima met fondant hoor! En wbt voedselveiligheid mij betreft is plastic plastic toch? keertje mee in de vaatwasser en dan kun je ze gewoon voor fondant gebruiken. Er worden ook vormpjes voor klei, stempels voor scrappen gebruikt voor taarten, dus waarom zou die zeepmal niet gaan? Sterker, er zijn meerder webshops die de FI mallen voor zeep verkopen! en dat zijn dezelfde die je voor taarten tegenkomt!
ik heb zelf ook mallen van first impressionsen eerst voor zeep gebruikt goed uitgewassen en laten drogen en nu voor de cupcakes gebruikt en je smaakte geen zeep meer
voedselveilige siliconen is iets anders als gewone siliconen. Er is een reden dat er verschillende soorten siliconen zijn.
Ik zeg niet dat je er ziek van zou worden (en hetgeen je maakt van mallen is meestal echt decoratie en wordt dus heel weinig opgegeten) maar er is wel een reden voor dat zeepmallen niet voedselveilig zijn.
eerlijk gezegd : ik zou ze zelf wel gebruiken maar dan duidelijk maken dat het alleen ter decoratie dient en niet om op te eten.
Wat denk je dat er in gewoon plastic zit?
En met alle gemak doe je een afval zak om je kapsel in de vriezer!
Alles is wat dat betreft slecht. En ik zeg het wel vaker van leven ga je ook dood!
Ik heb ook zeepmallen die zowel voor zeep als taart gebruikt kan worden zijn voedsel veilig staat er ook meestal bij vermeld
de meeste siliconen mallen van de bekende merken
kunnen voor voedsel en voor zeep worden gebruikt
maar de zelfmaak mallen (zoals ik ze maak)
zijn alleen geschikt voor zeep
kijk goed uit met mallen die je koopt van een onbekend merk
dus de zelfgemaakte mallen
ze zetten er maar al te snel bij dat ze foodsafe zijn
dit is echter 9 van de 10 keer niet waar
Wat denk je dat er in gewoon plastic zit?
En met alle gemak doe je een afval zak om je kapsel in de vriezer!
Alles is wat dat betreft slecht. En ik zeg het wel vaker van leven ga je ook dood!
Gewoon plastic bevat weekmakers en andere chemisch spul.. een plastic zak, pedaal emmer zak, is wel voedselveilig, net als boterhamzakjes..
Wat jij voor je eigen taarten gebruikt, geen enkel probleem, zolang je er maar van bewust bent, maak je taarten voor anderen? Dan is het gebruik van niet voedselveilig materiaal echt een no-go..
daar ga ik zeker op letten.
waren wel voedselveilige die ik had gezien.
bekend merk ook.
komt goed dus!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kan je ook zeepmallen gebruiken?