1

Onderwerp: Taart vervoeren naar Engeland?

Dames, misschien kunnen jullie mij helpen....
Ik heb dit jaar een bruiloft in Engeland en wil graag de taart maken, maar weet niet of dat lukt met vervoeren?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

2

Re: Taart vervoeren naar Engeland?

Hoe ga je er heen, Met trein, boot of vliegtuig?

3

Waarschijnlijk met de boot, heel misschien met het vliegtuig. (maar dan zal het denk ik niet lukken, zie me die taart al als handbagage meenemen  :lol: )

4

zou wel moeten lukken in zo'n taartdoos met koelelement

5

Nou ja met de boot, kun je hem vast houden, maar..

.. hoe groot word hij?

Pas hij in een doos, zodat je hem op een karretje kan vervoeren?

Ik zou de taart dan goed stutten, en niet teveel decoratie aanbrengen, dat wat er op komt pas in engeland erop maken.

of alle taarten in losse dozen mee nemen?

6

LilT84 schreef:

Bestaan die? Waar kan ik die kopen?

7

misschien je spullen meenemen naar engeland en daar maken (dus biscuit op voorhand maken en de rest daar maken)?

8

TaartvanJolanda schreef:

Nou ja met de boot, kun je hem vast houden, maar..

.. hoe groot word hij?

Pas hij in een doos, zodat je hem op een karretje kan vervoeren?

Ik zou de taart dan goed stutten, en niet teveel decoratie aanbrengen, dat wat er op komt pas in engeland erop maken.

of alle taarten in losse dozen mee nemen?

Hij zal niet zo groot worden denk ik, ga hem dan zowiezo los meenemen en daar pas stapelen. Ter voorkoming van.... We zijn er toch een dag eerder. En dan misschien de decoratie alvast hier maken.

9 Laatst bewerkt door LilT84 (04-05-2012 09:50)

Halfom schreef:
LilT84 schreef:

Bestaan die? Waar kan ik die kopen?

ja die bestaan....heb net even gegoogled  http://www.plastinox.be/Folders/pdf/pla … er2008.pdf  helemaal naar beneden scrollen

http://www.curverwebshop.nl/product/cur … ool/31663/

http://www.valentijnidee.nl/product/taa … lelementen

10

Ik zag er ook eentje bij taartnouveau punt nl, hij kost daar 17,50.

Groetjes van Cora

11

Deze vraag heeft niets specifiek met bakken voor anderen te maken, maar met transport......

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

Let op bij de curverdoos en misschien ook bij de andere: de maximale hoogte van je taart is daarin 6,5 cm als je deze doos met koelelementen wilt gebruiken. Dat is wel handig voor cupcakes, maar niet voor een taart  :| . Zonder de elementen heb je meer hoogte, maar dus weer geen koeling. De maximale breedte is 24 cm, zowel met als zonder koeling.

Ik heb net voor je gemeten, ik het er zelf ook 2.

Een betere optie is misschien de 'echte' taartdoos van curver. Die heb ik ook en er zit een 'platte' een 'holle' kant aan de bodem. Holle kant naar beneden en daaronder koelelementen plaatsen.

Nog een tip: de koelelementen werken alleen als je niet te lang moet reizen. Van Rotterdam naar Newcastle duurt bijvoorbeeld veel te lang. De hele handel is dan al lang ontdooit.

Ik zou dan koelkastvrije vulling gebruiken. Let in dat geval me de curver dozen dan weer wel op met je fondant. De dozen sluiten goed af, waardoor je decoratie van fondant zacht kan worden. Thuis doe ik er een prop papier tussen, maar dat is voor onderweg niet handig.
Met fondant bekleding van de taart heb ik nooit last in deze dozen.

Veel plezier in Engeland!

Twee keer knippen, nog te kort.

13

volgens mij mag je geen etenswaren mee het land in nemen tenzij vaccum verpakt of zo, check ook even de site van de douane, de UK houdt er soms wat rare regeltjes op na en zou zonde zijn van je werk als je hem moet weggooien.
Als je gaat vliegen weet ik vrijwel zeker dat het je niet gaat lukken, de taart kan niet door een scan en wordt gegarandeerd niet door de strenge controles geleid (ik vlieg vrij veel), ze zijn zeer streng met dit soort zaken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

14

Hoi,

Vliegen gaat zeer zeker niet lukken ze zijn ontzettend streng in Engeland en al helemaal niet met koelelemeten.
Met de boot of auto weet ik niet maar ik zou zeker een kijkje nemen op de douane website van de uk. better be safe then sorry