1

Onderwerp: Help cake wordt niet gaar

Goedenavond,

Ik ben bezig om een cake te maken van cupcake mix. Want ik ga een tas maken. Maar cake staat er nu bijna 2 uur in heb hem ondertussen lager gezet want hij werd erg bruin. Maar hij wordt niet gaar. Ben erg bang dat ik morgen weer nieuwe moet maken.

Maar wilde toch weten hoe jullie dat doen. Ik gebruik een bakblik vierkant 25 bij 25. Hoeveel graden zetten jullie oven en hoeveel mix gebruiken jullie?

Groetjes

2

Re: Help cake wordt niet gaar

Met de mix heb ik geen ervaring, die gebruik ik niet.

Maar ik heb de oven bij biscuit en cake op 150 graden (heteluchtoven).
Waarschijnlijk is ie te hard gegaan en is ie aan de buitenkant gaar. Dan krijg je hem vanbinnen niet meer gaar ben ik bang  :nooo

3

Heb hem er nu uitgehaald Want hij werd te donker. Weet niet of ik hem kan gebruiken. Ik ga morgen de randen eraf snijden want moet toch gedeelte eraf snijden. Maar baal er flink van. Met biscuit gaat het altijd prima.

4

@Wendy ze gebruikt mix voor cupcakes, die baktijden kan je niet vergelijken met de cupcakesmix! ;)

Cake(mix) heeft langere garing nodig. Als hij te donker is/wordt, dan latere temperatuur met langere baktijd...... elke oven is weer anders vwb instellingen en/of temperatuur: daar zal je wellicht wat mee moeten experimenteren.

Succes!

5

annick67 schreef:

@Wendy ze gebruikt mix voor cupcakes, die baktijden kan je niet vergelijken met de cupcakesmix! ;)

Cake(mix) heeft langere garing nodig. Als hij te donker is/wordt, dan latere temperatuur met langere baktijd...... elke oven is weer anders vwb instellingen en/of temperatuur: daar zal je wellicht wat mee moeten experimenteren.

Succes!

Dat had ik wel begrepen. Ik zei alleen dat ik bij cakebeslag (van koopmans) EN biscuit de oven op dezelfde temp. heb staan.  ;)
En baktijden heb ik niet genoemd, omdat ook die bij iedereen verschillend zijn  :Y