Onderwerp: Cupcakevormpjes HoM geven af

Hoi allemaal,

Een paar weken geleden was ik druk aan het bakken met vormpjes van House of Marie. Het waren er aardig wat en na een tijdje begonnen de vormpjes af te geven in mijn cupcakevorm. Het waren donkerblauwe vormpjes en mijn vorm is aan de binnenkant nu nog helemaal blauw. Het gaat er ook niet meer af. Ook roken ze wat vreemd toen ze uit de oven kwamen. Heeft iemand dit ook wel eens gehad of ben ik de enige?

Alvast bedankt voor de reactie!

2

Re: Cupcakevormpjes HoM geven af

zijn ze gewoon van papier, of zijn het van die metallic-achtige papiertjes?
die laatste heb ik namelijk.. roze en blauw zijn mijn siliconen bakvormen nu.
maar het zijn wel supervormpjes voor de rest! blijven goed zitten en zo en passen super in de vorm.

3

Ik heb het gehad met de felroze. Ik had toen zwarte en roze gebakken. Geen vreemde geur ofzo, maar de zwarte lieten bijna allemaal los (terwijl de roze heel gaaf bleven, heb ook zelden met andere soorten loslatende papiertjes) en mijn bakblik heeft nu roze vlekken die ik er nog steeds niet af heb gekregen (na al diverse keren te hebben afgewassen).

Heb sindsdien geen HoM meer aangeschaft, ondanks dat ze keileuke designs hebben.

4

Bij mij geven ze helaas ook af. Mijn cupcake blikken zijn inmiddels dus voorzien van allerlei kleurtjes door elkaar.
Gelukkig geven ze niet terug af op de papiertjes dus ik maak me er verder maar niet druk over.

Loslaten van papiertjes heb ik nooit last van trouwens.

~ Never waste a good crisis... ~

Oke, ik ben dus niet de enige. Los lieten ze idd niet. Ze gaven alleen zo af, dus vroeg me af of meer mensen hier last van hadden.

Na een paar ladingen bakken had ik ook dat er een lading opeens heel vet was. Het droog echt uit de cupcakes. Misschien de roomboter niet genoeg doorgemixed?

6

Als je juist te lang mixt of op te hoge snelheid kan het ook heel vettig worden.

Ik maak zelf na elke bakronde even de vorm schoon met een stuk keukenpapier. Scheelt een hoop vettigheid in je bakblik.

~ Never waste a good crisis... ~

7

ik heb met sommige papiertjes ook dat er een vettige gekleurde laag in mijn bakblik komt, maar zo doe ik het: ik doe de cupcakes direct op een rooster, hou het bakblik onder koud water en droog hem weer af om de volgende lading direct te kunnen bakken. Anders is het blik toch te warm om een nieuwe lading in de oven te zetten. Op siliconen blijft de kleur waarschijnlijk wel meer er in zitten, maar mijn metalen is nog steeds kleurvrij.

8

ik bak bijna alleen nog maar HoM en heb laatst zelfs 200 stuks gebakken van rood, geel, groen en blauw en geen last gehad van kleurtjes die afgaven... wel gebeurd het mij ook wel eens, dat er wat vettigheid in de bakvorm zit, dan haal ik er ook een keukenpapier door voor de volgende lading de oven in gaat.

Groetjes, Dorothea.