Re: Bruidstaart 6 hoog 7 kwartier in de auto... en het is gelukt :-)
Jeetje, spannend! Gelukkig gelukt, hij is prachtig!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Bruidstaart 6 hoog 7 kwartier in de auto... en het is gelukt :-)
Jeetje, spannend! Gelukkig gelukt, hij is prachtig!
WAt een prachtige bruidstaart en de andere taarten zijn ook geweldig mooi. Nog gefeliciteerd met je dochter !!
Wow, prachtige taarten, maar de bruidstaart is echt helemaal super!
Wauw, wat een parade! En jeetje, 6 hoog in de auto, dat durf ik geloof ik niet hoor! Wat een held ben je! Even nieuwsgierig: hoe krijg je zoiets nou in en uit je auto getild? Dat is toch mega zwaar?
ik zou bijna zeggen, woog hij echt maar 20kg?? je zou toch zeggen, dat het met alle vullingen erbij toch wel meer zou moeten zijn... en heb je hem in je eentje getild? Ik doe echt niet zo hoog stapelen voor in de auto, maar stapel dan ter plekke af...
en wat een super-rozen, zoveel blaadjes!!!
De rest van je taarten zijn ook prachtig hoor!
super parade en wat een lef om zo lang te rijden met zo'n hoge taart. Petje af.
R-E-S-P-E-C-T met 6 hoog in je auto, pfew.
Zijn de glitters op de taart van Amy eetbaar? Ik heb namelijk per abuis de niet-eetbare variant in deze kleur gekocht, erg jammer... 
sprakeloos.... wat mooi. Alle taarten zijn plaatjes..maar die bruidstaart is super!!!
Wat een gave parade.
Petje af voor je bruidstaart, wat een prestatie!

Super mooie taarten!!
Vooral de bruidstaart is prachtig!
Ik kan me helemaal voorstellen dat het spannend was in de auto, maar gelukkig is het helemaal goed gekomen.
Jeetje, wat een werk zal het allemaal geweest zijn. Super! Ik vind je rozen op je enorme bruidstaart erg mooi........en dat de hele stapel ook nog goed is aangekomen mag onder het kopje " geweldige prestatie" wat mij betreft 
Wat mooiii , allemaal! Ik vraag me altijd af of je al die taarten van de bruidstaart een dag van te voren maakt, of maak je er ook al eerder envries je die dan in? En heb je daar zoveel ruimte voor dan...thuis..in de koeling? of zijn alle taarten met alleen botercreme?
Ik heb ooit 1 bruidstaart voor mijn broertje gemaakt, superleuk, maar ik vind het zo'n gedoe....ruimtegebrek enzo, koeling gebrek....
ik ga gewoon blozen van al die complimenten
.
@sietske72: ik heb een aparte 'taartenkoelkast' waar het prima in past.
en ik heb het zo gedaan:
2 weken ervoor begonnen met de rozen
donderdag: kapsels bakken
vrijdag: vullingen maken, vullen, afsmeren, bekleden, stapelen, decoreren.
zaterdag: bezorgen en aansnijden.
zo doen ik het met alle taarten en normaal gesproken bak ik de kapsels ook op de dag van het vullen/afsmeren/bekleden maar omdat het zoveel kapsels waren heb ik het maar een dagje eerder gedaan omdat ik anders in tijdnood zou komen.
hij was gevuld met chocoladeganache en frambozenjam. eigenlijk werk ik alleen maar met vullingen die in de koelkast moeten simpelweg omdat die gewoon het lekkerst zijn
bij mij wordt er overigens NIETS ingevroren. ik moet er niet aan denken dat mensen flink betalen voor een verse taart en een taart uit de vriezer krijgen
. daarnaast hebben we een jaar geleden een keuken geplaatst en daarin is veel rekening gehouden met de uit de hand gelopen hobby. ik heb nu een 3m60 lang roestvrijstalen aanrechtblad dat ik volledig kan gebruiken want er zitten geen kookplaat, gootsteen, etc. in. En hij is 70 cm diep ipv 60 cm en dat scheelt echt heel veel

overigens vries ik restjes vulling (indien mogelijk), mislukte kapsels en restjes botercreme wel in hoor maar die zijn alleen voor oefentaartjes voor onszelf
voor eigen gebruik dus.
Aaaah heel duidelijk! Mooi zon fijn lang werkblad zonder obstakels.... 
Wat een supermooie parade! De bruidstaart vind ik prachtig!!
Mooie parade, en natuurlijk zoals velen voor mij al schreven, wat een supermooie bruidstaart.....
Respect hoor! De bruistaart is ook echt prachtig!!
Prachtig allemaal! En die bruidstaart, echt super! En wat voor auto heb jij dat er zo'n hoge taart in past?
Ik moet over twee weken een 4 laags bruidstaart maken en volgens mij past dat al niet en ga ik hem maar in tweeën vervoeren.
Dat je dat durft, top prestatie hoor
Het is een prachtige bruidstaart en de rest van de parade is allemaal even leuk 
wat een prachtige taarten
waarom heb je de bruidstaart in de koeling gezet dan? dat hoefde toch niet
Edit: lees nu pas je reactie hierboven, maar ganache hoeft toch niet in de koelkast??
Amy's naam komt wel erg mooi uit zo op de glitters
Hoe heb je de glitters en daar de letters vast op gekregen? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar door de glitters liet het dan weer los
Wel grappig, 2 dames met heeeel verschillende taarten 
Wauw! Mooie parade zeg.
En de bruidstaart is erg indrukwekkend.
Ik ben heel erg benieuwd hoe je 'm gestut hebt want hij moet wel als een huis gestaan hebben wil ie zo'n lange rit overleven. Had je seperator plates gebruikt?
Mooie parade zeg!!! Je bruidstaart is echt fantastisch
Netjes hoor!
Jeetje wat een joekel en wat een leuke parade, prachtig hoor

ik ga gewoon blozen van al die complimenten
![]()
.
@sietske72: ik heb een aparte 'taartenkoelkast' waar het prima in past.
en ik heb het zo gedaan:
2 weken ervoor begonnen met de rozen
donderdag: kapsels bakken
vrijdag: vullingen maken, vullen, afsmeren, bekleden, stapelen, decoreren.
zaterdag: bezorgen en aansnijden.zo doen ik het met alle taarten en normaal gesproken bak ik de kapsels ook op de dag van het vullen/afsmeren/bekleden maar omdat het zoveel kapsels waren heb ik het maar een dagje eerder gedaan omdat ik anders in tijdnood zou komen.
hij was gevuld met chocoladeganache en frambozenjam. eigenlijk werk ik alleen maar met vullingen die in de koelkast moeten simpelweg omdat die gewoon het lekkerst zijn
![]()
bij mij wordt er overigens NIETS ingevroren. ik moet er niet aan denken dat mensen flink betalen voor een verse taart en een taart uit de vriezer krijgen
. daarnaast hebben we een jaar geleden een keuken geplaatst en daarin is veel rekening gehouden met de uit de hand gelopen hobby. ik heb nu een 3m60 lang roestvrijstalen aanrechtblad dat ik volledig kan gebruiken want er zitten geen kookplaat, gootsteen, etc. in. En hij is 70 cm diep ipv 60 cm en dat scheelt echt heel veel
![]()
overigens vries ik restjes vulling (indien mogelijk), mislukte kapsels en restjes botercreme wel in hoor maar die zijn alleen voor oefentaartjes voor onszelf
voor eigen gebruik dus.
Naast de prachtige taarten, heb je ook een super mooi en groot werkoppervlak
Ik ben niet jaloers...neuhhhh.
het is gegunt hoor 
Het enige waar je wel op moet letten: wanneer je taarten maakt en er geld voor krijgt, ( het dus juridisch gezien geen pure hobby meer is) je maar maximaal 30 minuten ongekoeld etenswaren mag vervoeren.
Ook al hoeft de taart niet in de koeling qua vullen. HACCP is hier zeer streng in. Er zijn ook steeds meer bedrijven waaraan ik lever, die ( in mijn ogen terecht) eisen dat ik volgens deze norm lever, dus ook gekoeld. Pas hier wel mee op hoor.
Want ik heb het idee dat je meer doet dan puur voor bekenden hier en daar een taartje. Maar dat is puur mijn gevoel. :-)
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Bruidstaart 6 hoog 7 kwartier in de auto... en het is gelukt :-)