1

Onderwerp: fondant

Dag dames.

Ik heb altijd problemen met mijn fondant.
Ik kneed heel goed en dan maak ik een bol en ga dan uitrollen.
Op het moment dat ik hem over de taart leg, schuurt hij meteen en moet ik het er af halen. Heb nu wat marsepein erdoor gedaan maar dat is niet mooi.

Wie kan me zeggen wat de beste kwaliteit fondant is om op de taarten te leggen en welke om te boetseren.

Dank je Von

2

Re: fondant

Hoi Von,

Welk merk gebruik jij? Ik gebruik zelf van Funcakes en ik meng dat met marsepein (allebei de helft), want anders vind ik het niet lekker. Bij mij ziet het er goed uit en het scheurt nooit. Leg je de lap wel over je arm en laat je hem dan terugrollen over je taart heen? Als je hem boven je taart houdt aan een paar punten, scheurt hij altijd.
Je zou ook eens marshmellowfondant kunnen proberen, dat is nog flexibeler. Je kunt het ook zelf maken, het recept staat hiernaast. Dan kun je het eens proberen. Ik vind het lekker werken en lekker smaken. Het kan heel dun worden uitgerold.

Succes en laat je niet op je kop zitten,

Tieneke

3

Re: fondant

Ik heb op de markt een stukje doorzichtig tafelzeil gekocht. Ik maak het ongeveer 0,50 cm x 0,60 cm. Het zeil is vlgs mij 1,20 breed. (Blokker heeft het ook, maar dat is dunner). Sommige van ons gebruiken een bureau-legger van IKEA.
Op dit zeil rol ik mijn fondant uit (fondant van de Sligro). Ik til het fondant alleen in het begin op om te draaien, later draai ik het tafel-zeiltje. Als het stuk groot genoeg is til ik het komplete tafelzeil op en leg het op mn taart. Doordat het doorzichtig is zie je precies wat je doet. Als het goed op de taart ligt haal ik voorzichtig het tafel-zeiltje eraf. Werkt perfekt en het fondant scheurt niet. Bovendien kun je het fondant zo weer optillen als het nog aan t tafelzeiltje plakt.
Ik hoop dat je het snapt, succes.