1

Onderwerp: Graag tips en recepten voor luchtige cakepops

Wellicht gebruik ik de verkeerde mix voor de cakepops...
de meeste worden erg zwaar of erg droog...
wie weet een lekker en luchtig cakepop beslag , zodat ze niet zwaar en droog zijn???

Wat ik gebruikt heb tot nu toe...

muffinmix
cakebeslag van koopmans

2

Re: Graag tips en recepten voor luchtige cakepops

ik gebruik de cupcakemix van funcakes,en hier vinden ze die in ieder geval erg lekker

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

3

Ik heb gisteren voor de eerste keer cakepopbeslag gemaakt,
heb gewoon een chocoladecake gebakken uit het boek vd koekjesfee en had nog mbc over van een taart die ik vrijdag gemaakt had. Was heel erg lekker! Heb mini cupcakes gemaakt (uit boek van Bakerella) maar had geen candymelts, dus heb ik chocolade gesmolten en eiwitglazuur gemaakt, en tot mn eigen verbazing lukte dit heel goed!

Ik werk niet graag met mixen, vind het net zo gemakkelijk om zelf cake te bakken. Dus heb ik ook geen ervaring met mixen  :/

Ik gebruik ook de cupecake mix van funcakes , die vind iedereen erg lekker !!

Hier was ik dus ook naar opzoek en heb HET recept gevonden!
140 g bloem
50 g cacaopoeder
7 g bakpoeder
220 g suiker
1 mespuntje zout
1 vanillestokje
1 ei
180 ml melk
60 ml zonnebloemolie

Eerst alle droge/natte ingredienten los van elkaar mengen, dan samenvoegen en even doorspatelen. Mijn cakepops staan nog af te koelen maar owh wat zijn ze luchtig! En super lekker, hele diepe chocolade smaak!
Had alleen wel meerdere problemen, spuitzak knapte open dus mn hele app. zat eronder, en moest het app ook heel goed invetten na elke bakbeurt. Met dit recept blijven ze heel snel plakken. Maak ze normaal met boter en die plakken met n beetje invetten helemaal niet. Dit moet ik nog even onder de knie krijgen dus  :/

Ik hoop dat je er iets aan hebt  :D

6

ik gebruik 4/4 cakebeslag eigenlijk. Yoghurtcake kan ook, die is ook nogal luchtig, maar geen chocolade natuurlijk.
Die kan ik wel eens proberen als ik niet voor mijn zoontje bak (die mag geen cacao)

7

Iemand ook wel eens die nieuwe " Wolkencake"van dr oetker geprobeerd in de cakepop maker??

Ipv boter in je cake,
slagroom erdoor heen doen.
En je hebt heerlijk zachte cake:) of het nou uit een pak komt of een eigen recept is.

9

polderpret schreef:

Iemand ook wel eens die nieuwe " Wolkencake"van dr oetker geprobeerd in de cakepop maker??

heb wel die van homemade geprobeert in de cake pop maker, zijn hardstikke lekker en werken goed.

groetjes, Petra