1

Onderwerp: Te veel om uit te kiezen!

Dag allemaal,

ik ben gevraagd om een taart te maken voor een leidster op mijn stage die bij ons weggaat en naar een afdeling vertrekt.
Ik vroeg waar ze allemaal van houdt en dat is:
reizen, lezen, zingen, christelijk geloof, vrienden, familie en thee.

Nu weet ik dus niet zo goed welke ik moet uitkiezen.. Ik heb overwogen een boek te maken met wat notenbalken en muzieknootjes eroverheen, maar dan is het meer een muziekboek..
Of een ronde taart met een geboetseerd poppetje die leest en notenbalken en muzieknoten aan de zijkant, maar dat vind ik weer kaal (omdat ik niet een te groot poppetje wil).

Hebben jullie misschien een idee?

2

Re: Te veel om uit te kiezen!

Kun je niet een soort gedekte tafel van taart maken, met daarop een theepotje en kopje en een bijbel en dan het tafellaken een rand geven met notenbalk/muzieknoten.

Of een stapel boeken in verschillende maten, met op de ruggen de titels (Bijbel, liedboek, fotoalbum, reisgids, roman) en dan daar bovenop een theekopje.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

SweetTooth schreef:

Kun je niet een soort gedekte tafel van taart maken, met daarop een theepotje en kopje en een bijbel en dan het tafellaken een rand geven met notenbalk/muzieknoten.

Of een stapel boeken in verschillende maten, met op de ruggen de titels (Bijbel, liedboek, fotoalbum, reisgids, roman) en dan daar bovenop een theekopje.

Die tweede vind ik een leuk idee! Alleen bedoel je dat ik dan verschillende taarten bekleed en die opstapel als boeken? Want dan wordt het een grote taart en hij is maar voor 9 á 10 personen.. Maar wel een goed idee!  :Y

4

Als je de taart van cake met smaak maakt, dan zou je die in model kunnen snijden en hoef je niet te vullen. Je maakt 1 rechthoekige cake en die snij je in model van een stapel, of je maakt van cake een aantal dunne rechthoekige "boeken" en die leg je op elkaar. (dan kun je dus verschillende maten maken en evt. beetje gedraaid tov elkaar; als je cake gebruikt en afsmeert met ganache en dan per boek bekleedt, moet het volgens mij wel mogelijk zijn dat zo op elkaar te leggen, zonder dat het meteen inzakt/instabiel wordt; evt. verticaal stabiliseren mbv dowel)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Bedankt voor de uitleg! Ik denk dat ik toch maar voor het eerste idee ga, van de gedekte tafel ;) Want ik heb helaas niet genoeg tijd :(
Bedankt weer!