1

Onderwerp: Chocolade, peer en chocola

Mijn broertje, 2 zusjes en 1 zwager kwamen gister langs, en dan wil ik dus iets lekkers op tafel kunnen zetten bij de koffie/thee. Zwagerlief lust geen marsepein dus iets anders gemaakt.
Een chocoladetruffelcake. Gegarneerd met licht geklopte slagroom en een verse aardbei.
http://www.created-by-heart.nl/media/b_64.jpg?refkey=23405_4f9d4c5231ab68.04812262

Gistermorgen kwamen de collectanten voor het Nationaal Fonds Kinderhulp uit mijn wijk hun collectebus 1 voor 1 inleveren. Voor bij de koffie/thee een perencake gemaakt met rozijnen, kardemom en honing.
http://www.created-by-heart.nl/media/b_65.jpg?refkey=23405_4f9d462cd4b410.30025335

Vorige week had ik zin om iets te maken. En dus heb ik een gemarmerde chocoladetulband geprobeerd. Goed gelukt al zeg ik het zelf (en manlief en oudste ook trouwens ;))
Met pure en witte chocolade.
http://www.created-by-heart.nl/media/b_63.jpg?refkey=23405_4f9d4da3c619e5.80536302

A true creation is a creation made by heart ♥
Created By Heart op Facebook

2

Re: Chocolade, peer en chocola

Oh, wat ziet dat er heerlijk uit en zo klinkt het ook trouwens ! Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het recept van die perencake ! :)

Groetjes, Conny

Perencake

Ingrediënten:
125 gr ongezouten boter, 125 gr lichte basterdsuiker, 2 losgeklopte eieren, 250 gr zelfrijzend bakmeel, 1 t; gemalen kardemom, 4 el melk, 500 gr peren (geschild en in plakjes), 125 gr rozijnen, 1 el heldere honing

Klop de boter en suiker luchtig. Klop de eieren er geleidelijk door. Zeef het bakmeel met kardemom en schep met de melk door het mengsel.
Hak de helft van de peer in kleine stukjes en schep deze samen met de gewassen rozijnen door het beslag. Vet een broodbakblik (inh 1 kg) in en bekleed de bodem met vetvrij papier (ik heb een siliconen vorm gebruikt). Schep het beslag in de vorm en maak in het midden een geul. Verdeel de peerschijfjes over de geul en druk ze iets in het deeg.
Bak de cake 75 tot 90 minuten in een voorverwarmde oven van 160 graden C.
Haal de cake uit de oven en bestrijk hem met honing. Laat 20 min in de vorm afkoelen en daarna op een rooster.

Eet smakelijk ;)

4

hm klinkt goed
heb t recept van de cake opgeslagen toch een keer proberen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

Jeetje, wat snel, dankjewel voor het recept !

Groetjes, Conny

6

klinkt allemaal lekker. ik vind het bijna even leuk zulke heemaal zelfgemaakte baksels te zien dan gedecoreerde taarten. :thumb:

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Ik ook! En ook om te doen!
Recept is graag gedaan!

8

Heerlijk allemaal zeg!!  :9

9

he bah!! ;)

;)  :D

10

Jij hebt vast vaak koffie visite! :D

Ziet er allemaal heerlijk uit..

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

juudje84 schreef:

Jij hebt vast vaak koffie visite! :D

Ziet er allemaal heerlijk uit..

En zo niet dat geef ik de kids een zooi koekjes of cake mee als ze naar hun andere huis gaan :P

12

ziet er allemaal heerlijk uit. goed dat je voldoende afnemers hebt.  ;)

zoon met alergie voor koemelk en soya