Onderwerp: rolfondant vloeibaar maken?
Hoi allemaal
Ik heb even een vraagje.
Ik wil voor moederdag petit fours maken, maar we hebben alleen rolfondant. Kan ik deze vloeibaar maken of moet ik daar andere fondant voor halen?
groetjes José
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » rolfondant vloeibaar maken?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi allemaal
Ik heb even een vraagje.
Ik wil voor moederdag petit fours maken, maar we hebben alleen rolfondant. Kan ik deze vloeibaar maken of moet ik daar andere fondant voor halen?
groetjes José
Ik dacht niet dat je rolfondant vloeibaar kunt maken.
Maar er bestaat vloeibare fondant, die kan je oa in de makro krijgen. Deze moet je met een klein beetje water opwarmen in een pannetje of in de magnetron, en die kan je dan naar wens kleuren, of eventueel chocolade toevoegen. Ideaal om de petit fours in te dopen.
Of je maakt ze gewoon met rolfondant?
Of je maakt ze gewoon met rolfondant?
Dat is idd ook een mogelijkheid.
Maar rolfondant is helemaal iets anders dan vloeibare fondant, zowel qua smaak als qua uitzicht.
Persoonlijk vind ik de petit fours er veel leuker uitzien met vloeibare fondant.
Is ook te koop bij Cook&Co!
Rayah schreef:Of je maakt ze gewoon met rolfondant?
Dat is idd ook een mogelijkheid.
Maar rolfondant is helemaal iets anders dan vloeibare fondant, zowel qua smaak als qua uitzicht.
Persoonlijk vind ik de petit fours er veel leuker uitzien met vloeibare fondant.
Ok ik heb eigenlijk nog nooit vloeibare gegeten denk ik:s
Kan je dat ook met de zachtere vullingen zoals slagroom ed gebruiken? Of wordt het nog een ergere kliederboel dan? En is er qua prijs een groot verschil?
Zou binnenkort nl petit fours maken dus dan lijkt me dit wel leuk om uit te proberen:)
Je kan het gewoon in de magnetron doen. Niet te snel, beetje net als met candy melts. Heb het toevallig van de week ergens gelezen bij iemand die het zo bij cupcakes deed.
Dus niet uit eigen ervaring...
Gewoon kopen en niet proberen te smelten... Verbrand erg snel en als t te warm is wordt t niet mooi, dof en blijft het zacht.
Heey allemaal
bedankt voor de reacties.
Ik moet het nog even met me zus overleggen, we maken het namelijk samen.
Ik zit er zelf aan te denken om 't te kopen, ik zag op de webshop funcakes fondant glazuur. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het kwa smaak lekker en hoe kan ik dit makkelijk kleuren? (kan het bijv. ook met aanmaak limonade kleuren of vraag ik nu iets geks?)
Volgens mij wil mijn zus het dan liever met rolfondant doen en dan niet smelten, maar ik vind het wel leuk om weer iets nieuws uit te proberen
Ik zou er geen aanmaak indoen aangezien je t moet verwarmen en je niet weet hoe dat reageert.
En heb geen ervaring met funcakes fondant...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » rolfondant vloeibaar maken?