1

Onderwerp: Truffels bewaren!

Hee!

Een tijdje geleden heb ik voor het eerst truffels gemaakt! Waren super goed gelukt dus was ik héél blij mee! Maar zoals ook op andere plekken in het forum staat moesten ze bewaard worden in de koelkast, buiten de koelkast smolten ze gewoon weg. Is hier iets op te verzinnen? Andere chocolade gebruiken ofzo? Als ik truffels haal bij de chocolaterie kunnen ze ook gewoon buiten de koelkast bewaard worden. Dan kan ik ze ook cadeau doen aan anderen!

Hoop dat iemand een idee heeft!

2

Re: Truffels bewaren!

Heb je alle chocolade laten smelten? Want dan wordt het nooit meer hard. Als je 2/3e smelt en 1/3e van het vuur af in de warme chocolade laat smelten, wordt het wel hard. Wellicht smelten ze dan buiten de koelkast niet en kun je ze vervoeren. Dit proces heeft ook een naam, eehh... ik kom er even niet op...

Tieneke

3

Ohw, dat zou idd wel heel goed kunnen werken! ik had idd alle chocolade laten smelten.
Dank je wel! Ga ik dat eens proberen!

in het recept voor truffels van de site zit slagroom verwerkt, deze zou ik dus niet buiten de koelkast bewaren  :nooo

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

nee, daar heb je zeker een punt. Maar er moet toch een recept zijn waarbij dat allemaal wel te doen is?! Chocolade dus maar voor de helft laten smelten werkt al voor de chocolade, en dan moet er ook wel een idee zijn voor de inhoud! :think:

Ik heb hier nog wel een recept voor chocoladetruffels (dus zonder slagroom)

Voor ±24:
175g pure chocolade
2el amaretto of sinaasappellikeur
3el boter
4el poedersuiker
50g gemalen amandelen
50g pure chocolade geraspt (maar kan volgens mij ook cacao of hagelslag o.i.d)

- Smelt de choco en likeur au bain marie
- Voeg de boter toe, roer tot deze is gesmolten
- Roer de poedersuiker en amandelen erdoor
- Zet het mengsel in de koelkast tot het stevig genoeg is om er balletjes van te vormen (±24 dus)
- Verdeel de geraspte chocolade over een bord en rol de balletjes erdoor

Ik heb ze zelf nog niet gemaakt, maar misschien kun je er iets mee

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

7

Als je met chocolade gaat werken dan zou je dit eens kunnen lezen

Via Google kun je hier ook nog veel meer info over vinden.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8

truffels moeten door de vulling in de koelkast. als je ze koopt buiten de koeling zit er geen koude slagroom in.