1

Onderwerp: iemand ervaring met kleurstof van americolors

heb gister dus een taartje gemaakt en heb de kleur violet aangeschaft van americolors. Nou ik heb bijna het hele flesje erin moeten knijpen en heb gekneed tot ik een ons woog.
Het resultaat wat donkerpaars moest worden is lila geworden.
Toen had ik echt de strijd opgegeven.

Zijn de kleurstoffen van Wilton misschien beter?

graag ervaringen gevraagd.

2 Laatst bewerkt door Mirie (14-03-2010 19:37)

Re: iemand ervaring met kleurstof van americolors

Ik heb juist goede ervaringen met americolor. Mijn eerste setje was wilton, maar mijn kleurtjes die ik er nu bij koop zijn van americolor. Ik vind ze handiger in gebruik en helderder kleuren maken.
De kleur violet ken ik zelf niet.

3 Laatst bewerkt door marieke84 (14-03-2010 13:13)

Ik gebruik zelf ook altijd americolors. Heb zelf ook een keer wat in het donkerpaars gedaan en dan gewoon wat violet eerst en dan beetje zwart erbij doen. Het is nml zonde om het hele flesje erin te doen. En als het goed is zie je ook aan de kleur van het dopje van violet dat dat geen donkerpaars is maar echt gewoon paars zeg maar.

Hoop dat je er wat aan hebt. Want ik werk er zelf altijd fijn mee.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

4

ok maar werken de kleuren van wilton dan niet beter daar heb je denk ik minder van nodig.
Ik heb er best veel in moeten doen om hem lila te krijgen

5

Ik heb nog geen kleurtjes gebruikt, maar heb hier enkel positieve dingen gelezen op het forum over Americolors en ook veel mensen die van Wilton zijn overgestapt op Americolors en nooit meer terug willen.

6 Laatst bewerkt door kicsi (14-03-2010 18:47)

Ik zelf gebruik liever Sugar Flair.Mijn ervaring is dat je hier echt niet zoveel van nodig heb.En voor echt zwart en rood de extra gebruiken en je hebt een prima rood en zwart met weinig kleurstof.

Ook heb ik wel Wilton en Americolor.

het nadeel van de electric colors is dat ze snel verkleuren zeker in licht.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

7

ja zijn gewoon goed hoor!
maar je kunt van violet niet verwachten dat het donkerpaars wordt. want dat is het gewoon niet.
en in fondant gaat het een stuk slechter met kleuren, marsepein werkt wel heel erg goed.
al is de electric pink ook niet felpaars. de andere electric kleurtjes zijn wel goed fel.
mooie donkerpaars heb ik van sugarflair, weet ff niet meer precies hoe hij heet, maar in ieder geval iets met 'grape'.

8

Grape vilolet  Chantal ;)

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

9

:D haha ook violet dus! nou, dan is die van sugarflair een stuk beter!

10

Ik heb ook Americolor en ook de violet, een paar druppeltjes geeft een mooie dieppaarse kleur, ik heb geen idee waar het aan ligt, ik ben wel fan van americolor!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

11 Laatst bewerkt door Petr@ (15-03-2010 11:12)

Je hebt verschillende kleuren paars van Americolor. Ik gebruik liever Regal Purple dan Violet, daar krijg je een veel diepere kleur mee. Maar hoe dan ook heb je van de kleuren van Americolor maar heel weinig nodig (itt die van Sugarflair, die vind ik dan weer niks :) ).

12

de paars van wilton kleurt ook echt paars..

klein beetje dna lila kleur maar een prikkertje extra dan heb je al gelijk donkerpaars.. en daar heb je dus niet het hele potje van nodig ;)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

13

Petr@ schreef:

Je hebt verschillende kleuren paars van Americolor. Ik gebruik liever Regal Purple dan Violet, daar krijg je een veel diepere kleur mee. Maar hoe dan ook heb je van de kleuren van Americolor maar heel weinig nodig (itt die van Sugarflair, die vind ik dan weer niks :) ).

Ik heb laatst voor het eerst de regal purple geprobeerd, maar dat leek meer op een soort van blauw dan paars  :/ de gel zelf zag er ook erg blauw uit, weet nou niet of het een fabrieksfout is of dat het normaal is en ik er gewoon meer bij moet doen  :think:

14

dank voor jullie tips en meningen dames!

15

wat ook prettig werken is dat je eerst je fondant/marsepein goed warm kneed met beetje crisco (dan gaat het al stuk soepeler) en daarna 2 drupjes Americolor en paar keer kneden en je heb de kleur. Echt ideaal. Ik stap niet meer over naar andere merken :-D

VoorIedereGelegenheid is er wel een taart, cupcakes of high tea te verzinnen. www.vooriederegelegenheid.nl