1

Onderwerp: Wat voor soort bekleding met chocolade

Een klant gaf deze foto als voorbeeld omdat ze graag de bekleding zo wil. Ik heb dus eigenlijk alleen maar gewerkt met marsepein/fondant.
Mijn vraag is dus, weten jullie wat dit is. Het lijkt op chocolade botercreme maar weet helemaal niet of dat wel lekker smaakt als bekleding.

http://pic20.picturetrail.com/VOL165/2177938/24021834/402380361.jpg

2

Re: Wat voor soort bekleding met chocolade

ja lijkt er wel op...en ja hoor als je gek op chocola bent smaakt het ook lekker. botercrème ken je mengen met allerlei smaakjes..chocola..vanille...citroen noem maar op. s6 met het maken :)

3

Of ganache? Daar vind ik het een stuk meer op lijken!

4

Het is volgens mij ook ganache van pure chocolade.
1 deel room en 1 deel pure chocolade - room aan de kook brengen en over de gehakte chocolade gieten - roeren tot alles gesmolten is. Je kan de ganache gieten over de taart of wat laten afkoelen en dan smeren zoals botercrème. Laten opstijven in de koelkast en nog een 2de laag om het gelijkmatig te maken.
De toefjes kan je met opgeklopte ganache spuiten.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Staat bij de recepten ook, linker kolom.
Is leuk en lekker om te maken!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

6

even een vraagje ivm opgeklopte ganache...klikt misschien heel stom maar moet je die pas opkloppen nadat die afgekoeld is in de koelkast?

7

bakerellaa schreef:

even een vraagje ivm opgeklopte ganache...klikt misschien heel stom maar moet je die pas opkloppen nadat die afgekoeld is in de koelkast?

Je kunt de ganache idd. pas opkloppen als hij koud is, anders wordt hij geloof ik niet stijf...

8

super bedankt voor jullie reacties!!!!
dan wordt het dus ganache  :Y