1

Onderwerp: vraagje fondant en boerseersels help!!!

meiden heb een opdracht voor een stapeltaart
met vulling slagroom aardbeibav.

maar nu heb ik een poppetje geboetseerd die staat voorop en de letter 4 van fondant met tylose en allemaal sterren van fondant met tylose.. de klant komt hem de avond ervoor afhalen
de taart moet in de koeling
als ik het boeseersel los mee geef had ik zelf al bedacht , kan ik de taart gewoon koelen? met de sterren ect?

ben als de dood dat het inzakt....

2

Re: vraagje fondant en boerseersels help!!!

Ik zet mijn taarten altijd met de boetseersels erop in de koeling. Gaat hier altijd goed.

3

vind het wel tricky... Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Als je echt een hele droge (lees geen druppels ed op de achterwand) koelkast hebt kan het misschien wel, maar de ene is de andere niet. Ik zou ze erin zetten voor het ophalen zodat de klant ziet wat de bedoeling is en uitleggen hoe en wat.
Dan kunnen ze er uit en kan de klant ze zelf terugzetten als hij de taart wil presenteren. Zo weet je zeker dat al je moeite niet voor niets is.

4

Nou ik zou zeggen gewoon even een roosje of zo maken en die 24 uur in de koelkast en dan kijken wat er gebeurt. Bij mij staan alle taarten een nacht in de koelkast en zoals ik al zei gewoon met boetseersel en al en er is echt nog nooit iets ingezakt. Druppels op de achterwand heb ik ook wel dus dat maakt geen verschil.

5

o beter meiden dankje ik ga even wat spul in de koelkast zetten
hier heb ik nooit druppels ....

nog een vraagje zaterdag in de vroege avond komen ze hem halen en zondag vieren ze het

zal ik dan vrijdag de biscuits vullen en bekleden en zaterdag middag afmaken qwa decoreren??? is het nog wel lekker zondag dan?

6

Dat gaat zeker lukken. Wel vertellen dat hij koel bewaard moet blijven!

7

Persoonlijk zou ik vrijdag de biscuit bakken en dan zaterdag vullen, bekleden en decoreren maar als dat niet gaat lukken dan kan een dag eerder ook wel hoor.