1

Onderwerp: rolling pin met gekleurde ringen

Ik zou graag willen weten welke kleur ringen gebruiken de meeste van  jullie om marsepein uit te rollen, de rolling pin uit de webshop met de 3 gekleurde ringen bedoel ik.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

2

Re: rolling pin met gekleurde ringen

Ligt eraan waar ik het voor gebruik. De gele gebruik ik voor de lap (bekleden) en de andere voor decoraties (bv bloemen, lint, wolken, rondje op de taart,  enz....)

3

Ik heb ze thuis wel, maar gebruik ze nooit  :) Mijn lap om te bekleden is vaak te groot om de ringen te gebruiken. En mijn kleine rolstokje weer te klein om ze te gebruiken voor de decoraties (die doe ik nooit met de grote rolstok). Ik vind het zelf dus niet zulke handige dingen. Maar andere weer wel  :) Beetje zelf uitproberen wat je fijn vindt.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

Ik gebruik de blauwe (dunste). Vind het gebruik ervan ideaal, heb niet zo'n vaste hand en hiermee weet ik zeker dat mijn "lap" overal even dik is.

5

bedankt voor de antwoorden, ik had zelf de gele gebruikt, wel een superstrakke taart  dankzij de dikke laag marsepein. Maar dacht dat hij misschien te dik was. Ook ik heb niet zo vaste hand en had toch een paar keer een te dun laagje, daar zag je de taart door en dat vond ik niet zo mooi. Inderdaad Almie, gisteren had ik een grotere taart en toen moest ik de ringen eraf halen, dat is dan wel weer een nadeel. Nogmaals bedankt!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

6

Als je die gele(gouden) gebruikt heb je marsepein/fondant van een 1/2 cm dik. De een van dat lekker, de ander niet.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij