1

Onderwerp: witte marsepein ?

Ik ga de bruidstaart van mijn zus maken.Moet een 4 laags stapel worden bekleed met witte marsepain daar ze geen fondant lust waar ik tot hier toe altijd mee werkte.Welk merk raden jullie mij aan ?Moet wel mooi wit zijn en ik denk dat zeelandia geen voorgekleurd wit heeft en de naturel zal ik zelf niet spierwit krijgen zeker?

2

Re: witte marsepein ?

funcakes voogekleurd wit is mijn ervaring ect wit , alleen wel stugger

Ook ik moet een witte marsepein taart maken dus ik lees even mee.

Life is what you bake it.

4

[MOVE] -> bekleden

Karin09 schreef:

[MOVE] -> bekleden

Sorry!

6

Funcakes is wel echt wit, maar vrij stug om mee te bekleden. Kun je haar niet eens marsefond (1 deel witte marsepein  + 1 deel witte fondant) laten proeven? Dat heeft een duidelijke marsepeinsmaak, maar veel soepelere verwerking.

Witte zeelandia is overigens wel verkrijgbaar en die is sowieso beter te verwerken dan de funcakes; hoe "wit" deze is weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee:

.spullenvoorjetaart.nl/assortiment/marsepein-en-fondant/gekleurde-zeelandia-marsepein/zeelandia-marsepein-1-3-rol-white-250gr-1

(even www ervoor zetten)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

De laatste keer dat ik witte zeelandia had zaten er best veel schilletjes in. Dat ziet er dus niet uit. FunCakes vind ik ook veel witter maar idd stugger. Zou dus ook voor de marsefond gaan (dit ga ik iig volgende keer doen bij een witte taart)

8

Heb idd in meerdere topics gelezen dat witte marsepein op de taart er toch 'brokkelig' uitziet..........

Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op "wit and marsepein" en de rubriek bekleden aanvinkt, kom je best veel berichten hierover tegen.

9

Het brokkelige van witte marsepein kan ook liggen aan het nog niet door gekneed hebben...

Witte marsepein is op zich niet zo heel veel brokkeliger dan andere kleuren, maar het valt meer op omdat het zo wit is..

Voor marsefond hoef je niet 50% fondant toe te voegen, ongeveer 200 gram op 1 kg maakt het al een stuk soepeler.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Hoewel ik altijd marsepein van funcakes gebruik, neem ik als ik witte nodig heb die van Piece of Cake (Purmerend). Deze is soepeler en heeft minder tot geen scheurtjes aan de rand.

Dank u wel iedereen !Ben al een stuk wijzer!Ga eens proberen haar en mengsel van fondant en marsepein aan te praten!!