1

Onderwerp: Spullen van de Ikea

Ik ga vanavond naar de Ikea. Nu heb ik een keer op een forum gezien dat mensen een bureaumat van de Ikea gebruiken om bijv. Fondant op uit te rollen, en in een bericht heeft iemand een linkje naar die mat gezet. Maar ik kan dat bericht niet meer terug vinden. Vanavond wil ik die mat gaan kopen, heeft iemand dat linkje voor mij? Want zoeken gaat makkelijker als je het productnummer weet.
Hetzelfde geld voor een draaiplateau, ik zag op het forum dat ze die ook bij de Ikea hebben, heeft iemand ook dat linkje voor mij?

Alvast bedankt!!  :thumb:

2 Laatst bewerkt door annick67 (28-04-2012 14:27)

Re: Spullen van de Ikea

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ … uery=projs

en

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ … aaiplateau

(Zelf zoeken op de site van Ikea is súpermakkelijk! ;))

3

Héél erg bedankt!!

4

En vergeet de blanda schalen niet. Zijn altijd erg leuk!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20057255/

Groetjes Puck

5

Hihi precies al het bovenstaande heb ik 1.5 week geleden aangeschaft!

De bureauonderlegger is ge-wel-dig!! Het draaiplateau werkt heel fijn, omdat hij niet zo hoog is (maar wel heel breed) en de blandaschaal (heb 20 cm gehaald) ga ik vrijdag uitproberen!

Ze hebben nog veel meer, aan bakblikken, uitstekers en een set van een taartzaag, spuitzak + mondjes en zo'n schraapding voor de zijkant. Weet niet hoe die kwaliteit is, heb dit zelf niet gehaald.

Oh en suprhandig, een schuimspatel zodat je je beslagkom goed leeg krijgt :D

6 Laatst bewerkt door mistique (02-05-2012 06:37)

ik heb ook zo'n taartzaag-set gekocht (enkel voor de spuitzakken) en de uitstekertjes heb ik gisteren gebruikt voor de taart van mijn dochter te versieren, de vormpjes zijn origineel omdat ze niet "standaard" zijn (zoals het hartje en die vlek...)

dubbele dikke duim van mij voor die ikea uitstekers :)

vraagje: zo'n siliconen mat, blijft die goed liggen op het aanrecht?
Heb je nog bloemsuiker nodig dan voor je deeg uit te rollen?

7

Die taartzaag is super makkelijk maar de spuitzakken van de Ikea zijn waardeloos. Daar sijpelt het vocht/condens van koude mixen zo doorheen en als de zak nat wordt aan de buitenkant glijdt het door je handen. Dan kan je beter een Katoenen spuitzak kopen bij de blokker :Y  Die kan ook in de vaatwasser.

8

haha, heb ik gisteren idd gemerkt... toen ik mijn botercrème wou spuiten... mijn handen helemaal vettig... beurk
ik zal idd is moeten uitkijken om naar de blokker te gaan voor een katoentje dan ^_^

9

Heb inmiddels ook de spullen van de Ikea gehaald,
en lees nu dat de spuitzak dus niet echt een sucses is....jammer maar dan idd even eentje bij de Blokker halen.

Verder heb ik ook de Blanda schalen gekocht in 3 maten oplopend;
een kleine die leuk is voor een mep-taartje,en de 2 grotere schalen die daarop volgen.
Mijn vraag is nu hoeveel er per schaal aan biscuit deeg erin moet?
Hopelijk heeft iemand het antwoord vor mij zodat ik in het weekend wat kan gaan uitproberen.

10

Ik heb vandaag die blanda 20cm gemaakt met evenveel beslag als dat ik normaal in een 20cm ronde vorm doe :j Die is prima gelukt :D

11

Marleen70 schreef:

Heb inmiddels ook de spullen van de Ikea gehaald,
en lees nu dat de spuitzak dus niet echt een sucses is....jammer maar dan idd even eentje bij de Blokker halen.

Verder heb ik ook de Blanda schalen gekocht in 3 maten oplopend;
een kleine die leuk is voor een mep-taartje,en de 2 grotere schalen die daarop volgen.
Mijn vraag is nu hoeveel er per schaal aan biscuit deeg erin moet?
Hopelijk heeft iemand het antwoord vor mij zodat ik in het weekend wat kan gaan uitproberen.

Even in de kolom links op Tabellen klikken daar staan de Blanda schalen ook bij!

12

Maxii,bedankt!
Ik wist niet dat die tabellen er waren :o

Helaas staat van de kleine van 5 cm doorsnee (meptaartje)
geen indicatie voor de hoeveelheden,
is er iemand die me dat wel kan vertellen?
Moet nl voor een opdracht een lading cupcakes maken en ik wilde er graag een mep-taartje bij maken....is wel zo leuk vindt ik.

13

Ik heb deze spullen ook allemaal. Ik gebruik de taartzaag van ikea en deze werkt voor mij prima. Ook de spuitzak en de spuitstukjes gebruik ik, maar de zak vervang ik dan door zo'n wegwerp plastic spuitzak. Daar doe ik het spuitstukje in en dit werkt prima voor de dijkjes van de botercreme. Echt bloemen spuit heb ik nog niet geprobeerd, dus daar durf ik niks over te zeggen.

Ik ben dus erg te spreken over de spullen van ikea.

ook de siliconen geribbelde bakvormen. Die kreeg ik cadeau van iemand en daar kun je ook best leuke taartjes van maken.

Marleen70 schreef:

Maxii,bedankt!
Ik wist niet dat die tabellen er waren :o

Helaas staat van de kleine van 5 cm doorsnee (meptaartje)
geen indicatie voor de hoeveelheden,
is er iemand die me dat wel kan vertellen?
Moet nl voor een opdracht een lading cupcakes maken en ik wilde er graag een mep-taartje bij maken....is wel zo leuk vindt ik.

De kleine is 12 cm en die staat er ook wel tussen volgens mij is er geen blanda van 5 cm

15 Laatst bewerkt door mistique (03-05-2012 07:22)

jawel jawel 5cm bestaat ook ;)... Ik doe hierin mijn zelfgemaakte vinaigrettes en mijn ingrediënten voor de cakes  :P

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/90112772/

16

Dat is wel weg klein, een meptaartje van 5 cm. Ik gebruik 12 cm.

Groetjes Puck

17

je kan er een rupsje mee maken ;) enkele bolletjes achter elkaar & het voorste bewerken als gezichtje

18

Idd Mistique,een rupsje of een lieverheersbeestje :)

Van de blanda van 12 cm het lijf en de kleine van 5 cm voor het kopje.....Zo bedoelde ik het Prinses023.....ik was zelf onduidelijk ,sorry :o

19

Ik gebruik altijd plastic wergwerpzakken. Geen geklieder met doorkomen van vocht en schoonmaken. Tot nu toe heb ik 1x een zak gehad die, door te veel kracht van mij, langs de seal-naad opensprong.

20

Marleen70 schreef:

Van de blanda van 12 cm het lijf en de kleine van 5 cm voor het kopje.....Zo bedoelde ik het Prinses023.....ik was zelf onduidelijk ,sorry :o

ik heb overlaatst nog zo'n lieveheersbeestje gemaakt, hij's wel e beetje mislukt zal hem strax posten (hier is facebook geblocked)

21

mistique schreef:
Marleen70 schreef:

ik heb overlaatst nog zo'n lieveheersbeestje gemaakt, hij's wel e beetje mislukt zal hem strax posten (hier is facebook geblocked)

Owww leukkkk,ik wacht in spanning af!
Vindt het altijd geweldig om jullie prachtige baksels te bekijken :Y

22

zoals ik zei: hij is een beetje mislukt (gebrek aan materiaal voor het gezichtje)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/36615_3884629520050_1408254891_3683873_650996802_n.jpg

23

Nou ik moet zeggen dat ik 'm geweldig vindt hoor :thumb:
Ben benieuwd of mij dit ook gaat lukken :think:
Mag ik vragen waarmee je 'm gevuld hebt?
en hoe had je het gezichtje dan willen maken en waarmee?

Ik heb me tot nu toe echt alleen bezig gehouden met cupcakes en de standaard taarten zeg maar(appeltaarten,monchoutaarten,kwarktaarten e.d)
En dus op dit gebied van biscuit-taart dus nog volledig blanco.
Heb al van alles in huis gehaald en wilde dus zaterdag eens gaan experimenteren,maar ik kom er dus nu net achter dat ik dus helemaal niks gekocht heb voor vulling...heel dom dus!
misschien heb jij nog een tip wat ik als vulling kan gebruiken??
Heb helaas geen winkels in de buurt die funcakes mixen oid verkopen dus moet het bij de supermarkt kunnen kopen....

24

Marleen70 schreef:

Nou ik moet zeggen dat ik 'm geweldig vindt hoor :thumb:
Ben benieuwd of mij dit ook gaat lukken :think:
Mag ik vragen waarmee je 'm gevuld hebt?
en hoe had je het gezichtje dan willen maken en waarmee?

Ik heb me tot nu toe echt alleen bezig gehouden met cupcakes en de standaard taarten zeg maar(appeltaarten,monchoutaarten,kwarktaarten e.d)
En dus op dit gebied van biscuit-taart dus nog volledig blanco.
Heb al van alles in huis gehaald en wilde dus zaterdag eens gaan experimenteren,maar ik kom er dus nu net achter dat ik dus helemaal niks gekocht heb voor vulling...heel dom dus!
misschien heb jij nog een tip wat ik als vulling kan gebruiken??
Heb helaas geen winkels in de buurt die funcakes mixen oid verkopen dus moet het bij de supermarkt kunnen kopen....

banketbakkersroom van dr oetker, moet alleen met water aangemaakt worden, jam,  mona toetje enz enz enz

25

gevuld met (was 1 van mijn eerste probeersels) confituur (jam) en BBR. Ik had het gezichtje willen maken met van die voorgemaakte oogjes en misschien rode gel voor het mondje (en een rood bolletje voor zijn neusje?)